Biedroń czy Duda – kto jest ulubieńcem użytkowników Facebooka? Sotrender sprawdził w badaniu Audience Scan
  • 0
  • 2
15.01.2020

Biedroń czy Duda – kto jest ulubieńcem użytkowników Facebooka? Sotrender sprawdził w badaniu Audience Scan

Sotrender za pomocą badania Audience Scan przeanalizował profile demograficzne osób zainteresowanych na Facebooku Andrzejem Dudą i Robertem Biedroniem. Okazuje się, że oficjalny profil obecnego prezydenta ma więcej fanów niż oficjalny profil Roberta Biedronia, a mimo to zainteresowanie prezydentem jest mniejsze.

Analizując popularność wybranych polityków, Sotrender sprawdzał nie tylko profil demograficzny osób, które polubiły ich oficjalne strony, ale również profile osób, których inna aktywność na Facebooku wskazywała na zainteresowanie Dudą lub Biedroniem.

Z analizy wynika, że:

  • Robertem Biedroniem w okresie ostatniego miesiąca interesowało się 1,8 mln użytkowników Facebooka, prezydentem Dudą 430 tys.
  • Oficjalny profil Andrzeja Dudy ma więcej fanów niż oficjalny profil Roberta Biedronia, a mimo to zainteresowanie prezydentem jest mniejsze. Duda ma więcej fanów niż obserwujących profil, z kolei Biedroń ma więcej obserwujących niż fanów.
  • Zainteresowanie Robertem Biedroniem jest większe w każdej grupie demograficznej i w każdym regionie.
  • Zainteresowanie Andrzejem Dudą jest największe wśród mężczyzn w wieku 18–24 lata, a Robertem Biedroniem wśród mężczyzn w wieku 25–34 lata.
  • Wśród kobiet najwięcej zainteresowanych politykami jest w grupie wiekowej 25–34 lata, jednak w tej grupie zainteresowanie Biedroniem jest czterokrotnie większe.
  • Najwięcej osób zainteresowanych politykami mieszka w województwie mazowieckim, a najmniej w opolskim.

Sama popularność na Facebooku nie wystarczy, żeby wygrać wybory prezydenckie. Nie może być też traktowana jak prognoza wyników wyborów. Szczególnie że Andrzej Duda nie będzie jedynym przeciwnikiem, z którym przyjdzie się zmierzyć potencjalnemu kandydatowi Lewicy.

Z badania wynika jednak, że zainteresowanie Robertem Biedroniem na Facebooku jest duże. Według twórców analizy dowodzi to, że polityk skutecznie wykorzystuje social media do kształtowania swojego wizerunku. Może to być atutem w zbliżającej się kampanii.

  • 2
Biedroń czy Duda

Biedroń czy Duda – badanie zainteresowania użytkowników Facebooka

Biedroń czy Duda – badanie zainteresowania użytkowników Facebooka

15 stycznia 2020