„Bez LGBT+ nie ma Polski” – nowa kampania Agory
  • 0
  • 13
21.06.2021

„Bez LGBT+ nie ma Polski” – nowa kampania Agory

19 czerwca w mediach Agory rozpoczęła się kampania polegająca na wykluczeniu liter: L, G, B i T z tekstów. Do momentu startu Parady Równości w Warszawie liter tych brakowało na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych tego wydawcy. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski”.

Organizatorzy akcji „Bez LGBT+ nie ma Polski” wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazety Wyborczej” i Tokfm.pl zniknęły litery L, G, B i T. Ma to symbolizować wykluczenie tych osób ze społeczeństwa.

Litery zostały usunięte z samego rana 19 czerwca i powróciły po starcie parady. Drukowane wydanie „Gazety Wyborczej” pojawiło się tego dnia bez liter G, B i T w logo. W mediach organizujących kampanię opublikowane zostały materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl

– W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.

– W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską”. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje.

Gazeta.pl w ramach wsparcia społeczności LGBT+ jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce powołał stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności. Od 1 lipca obejmie je Wiktoria Beczek, związana ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza.

Akcję „Bez LGBT+ nie ma Polski” zrealizowały wspólnie Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazeta Wyborcza”, Tok FM i Tokfm.pl wraz ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza. Pomysłodawcą była agencja MullenLowe Warsaw.

  • 13
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”

Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”

Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kampania w mediach Agory: „Bez LGBT+ nie ma Polski”

RPG

1 miesiąc temu

"Bez LGBT+ nie ma Polski" - brzmi jak groźba.

21 czerwca 2021

18 czerwca 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
18.06.2021

Tyskie postawi Hiszpanom piwo, jeśli Polska wygra mecz

„Stawiamy Tyskie! Jeśli wygra Polska. A na ty przechodzimy niezależnie od wyniku” – animacja reklamowa z tym hasłem pojawi się 18 czerwca wieczorem. Będzie wyświetlana również 19 czerwca na telebimie w Sewilli, gdzie reprezentacja Polski zagra mecz z Hiszpanią. W ten sposób marka zachęca Hiszpanów do przejścia na ty i motywuje reprezentację biało-czerwonych do wygranej po trudnym rozpoczęciu turnieju.