Behavioral Brand Tracking – nowe narzędzie badawcze Open Research
  • 0
  • 0
26.05.2019

Behavioral Brand Tracking – nowe narzędzie badawcze Open Research

Metody ekonomii behawioralnej pozwalają lepiej wykorzystywać zasoby marki w walce o konsumenta. Nowe narzędzie Behavioral Brand Tracking umożliwia analizę marki i odnalezienie jej najbardziej wartościowych zasobów. Marka badana jest w trzech wymiarach: dostępności, oddziaływania oraz wyróżników.

Klient często podejmuje decyzję o zakupie w sposób irracjonalny. Wpływ na wybór konkretnej marki mają określone cechy, z którymi jest ona identyfikowana.

Każdy zna niebieskie logo Facebooka, złote łuki McDonald’s czy kolory Ikei. Atrybuty marki to o wiele więcej: emocje, uczucia, doświadczenia, symbole, myśli i skojarzenia – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Poznając je, możemy stymulować wzrost marki oraz przeciwdziałać obniżaniu jej wartości.

Narzędzie Behavioral Brand Tracking wykorzystuje wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej. Dzięki temu pozwala na pogłębionym poziomie poznać mocne i słabe strony marki lub produktu na tle konkurencji. Bada zarówno deklaracje, jak i aspekty pozadeklaratywne, czyli czas reakcji odbiorców, emocje, skojarzenia. Wydobywa nieoczywiste atrybuty marki mające wpływ na intencje zakupowe.

Badane są następujące obszary – 3A:

  • Availability – mentalna dostępność marki
    • top of mind w kategorii wśród jej użytkowników
    • touchpointy
    • częstotliwość kontaktu z marką
  • Affect – oddziaływanie na postrzeganie marki
    • emocje
    • skojarzenia
    • wizerunek
  • Assets – wyróżniki, znaki szczególne marki
    • kolory
    • kształty
    • inne wyróżniki graficzne.

Wyniki badania pozwolą zwiększyć rozpoznawalność marki. Sprawią, że konsumenci będą lepiej kojarzyć brand w kategorii i będą łatwiej wybierać go podczas zakupów.

Więcej o narzędziu i wykorzystywanych w nim metodach ekonomii behawioralnej można dowiedzieć się z e-booka przygotowanego przez Open Research, dostępnego pod adresem tracking.openresearch.pl.

24 maja 2019