„Basicowym modelom dodajemy vibe” – Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki
  • 1
  • 5
25.05.2020

„Basicowym modelom dodajemy vibe” – Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki

Znana blogerka modowa i szafiarka Jessica Mercedes promuje swoją autorską markę Veclaim. Niedawno internauci zarzucili jej, że zamiast własnej marki, sprzedaje produkty Fruit of the Loom, zmieniając tylko metkę. Zarzucają jej też, że mimo deklaracji produkcji odzieży w Polsce zleca ją poza krajem.

Zgodnie z zapowiedziami twórczyni marki, ubrania miały być produkowane w krajowych szwalniach, z odpowiednią dbałością o jakość. Produkty nie należą do najtańszych – T-shirty np. kosztują ponad 200 zł. Jedna z klientek ujawniła, że właśnie T-shirty nie są oryginalnym produktem Jessiki Mercedes. Pokazała zdjęcie, na którym pod metką Veclaim znajduje się metka Fruit of the Loom. Podkoszulki tej marki kosztują zaś 10 razy mniej, w granicach 20 zł.

Marka i blogerka znalazły się w ogniu krytyki internautów oraz osób z branży mody. Zarzucają oni marce, że sprzeniewierza się własnym wartościom, skoro odzież nie jest szyta w krajowych szwalniach. Ich zdaniem marka zawiodła zaufanie klientów, które stanowiło jej istotny kapitał. Niektórzy również zarzucają marce, że zaprojektowane wzory przypominają nadruki innych marek.

Jessica Mercedes wielokrotnie deklarowała, że odzież, zwłaszcza T-shirty, są szyte w Polsce:

W odpowiedzi na kryzys wizerunkowy marka zablokowała możliwość dodawania komentarzy na swoim profilu na Instagramie. Ze strony internetowej, z sekcji „O nas” zniknął zaś zapis „wszystkie nasze produkty są uszyte w Polsce”.

Blogerka opublikowała na Instagramie i Facebooku oświadczenie, które ma wyjaśnić sytuację. Tłumaczy, że produkty marki Fruit of the Loom znalazły się na niewielkiej partii odzieży z serii basic, będąc jednocześnie pilotażem nowej formy współpracy. Oświadcza, że cały proces kreatywny odbywa się w kraju i on jest najistotniejszym składnikiem wartości produktów. Deklaruje, że przyjmie zwroty od osób niezadowolonych z jakości produktów. Zamierza także pokazać etapy produkcji, które odbywają się w Polsce.

Nie wszystkich wyjaśnienia blogerki usatysfakcjonowały, zwłaszcza że zabrakło w nich przeprosin. Widać to w dyskusji toczącej się na Facebooku.

Oświadczenie Jessiki Mercedes:

Kochani,

Wiecie, że najważniejsze dla mnie jest bycie fair wobec Was. To razem z Wami tworzę od lat wszystkie swoje projekty. Dlatego odnoszę się do wczorajszej sytuacji – nie chcę, by pozostały jakiekolwiek niedomówienia.

Przede wszystkim, DNA marki Veclaim od początku jej istnienia jest pokazanie, że tu, w Polsce możemy tworzyć rzeczy wyjątkowe, na światowym poziomie. Że potrafimy bawić się stylem i kształtować trendy. Postawiłam na to, bo wierzę, że warto i trzeba wspierać polski biznes związany z modą, że warto budować markę polskich rzeczy na świecie. Tak jest i tak pozostanie.

Tworzenie produktów modowych, jak wiecie, składa się z wielu etapów – takich jak kreacja, wybór materiałów, produkcja, obróbka i zdobienie, a wreszcie sposób komunikacji czy prezentacji. Największą siłą Veclaim jest etap kreacji: unikatowe wzory, zabawa formą i nadawanie pozornie prostym rzeczom sznytu, za który je lubicie. To jest nasz core. Ciągle coś wymyślamy, testujemy, sprawdzamy, szukamy nowych pomysłów. Basicowym modelom dodajemy vibe.

Moją ambicją jest, by wszystkie kluczowe procesy związane z tworzeniem marki toczyły się w Polsce. To tu wymyślamy, zdobimy, tworzymy kampanie. Tu płacimy podatki. W ostatnich miesiącach zdecydowaliśmy się wprowadzić do marki linię Basic. I przy okazji, faktycznie, na niewielkiej części kolekcji przetestować nowy model współpracy, jakim jest zakupienie do tworzenia naszych finalnych ubrań półproduktów od zagranicznego partnera. Wybraliśmy markę, która jest ekspertem w dziedzinie tworzenia dobrej jakości produktów basicowych. Fruit of The Loom to nie pójście na skróty czy tani substytut. To najlepszy basic na rynku, z historią i jakością. Na tych basicach zbudowaliśmy linię kreatywną części kolekcji.

Cała reszta procesu twórczego ma miejsce lokalnie, tak jak wielokrotnie obiecywałam – to tu, w Polsce, zdobimy rzeczy, tu zatrudniamy ludzi, tu produkujemy oprawę. Produkty, w których – podkreślę – tylko jeden z wielu elementów, sam basic, powstał poza Polską, stanowią zaledwie kilkanaście procent obecnego stocku. Dla nas to test, jeden z wielu projektów, nie zmiana filozofii.

Powiem tak: ta sytuacja to dla mnie mocna lekcja.

Veclaim to młoda marka, a ja sama uczę się na błędach. Prawda jest taka, że wyłożyliśmy się na komunikacji, o ironio. W tym powinnam być przecież dobra. Nie poszliśmy na skróty z jakością. Nie zrezygnowaliśmy wcale z naszej filozofii. Po prostu powinniśmy byli pomyśleć o tym, żeby komunikować od początku ten test basiców i pracę na produktach FOTL. Dla nas było oczywiste, że to pilotaż. I jesteśmy pewni jakości, na którą stawiamy.

Ale dla Was, którzy – za co dziękuję – śledzicie to, co tworzymy, to nie musiało być jasne. Nie zamierzałam i nie zamierzam nikogo wprowadzać w błąd. Przepraszam wszystkich, którzy poczuli się z tą sytuacją źle.

Bardzo mi zależy, aby moja marka była w pełni transparentna pod względem produkcji oraz cen. W najbliższym tygodniu pokażemy Wam całe zaplecze naszej pracy. Zabiorę Was do szwalni, z którymi współpracujemy, aby pokazać Wam każdy etap naszej produkcji: farbowanie, spieranie, wycięcia, print, postarzanie. Pokażemy też proces, elementy i koszty, które składają się na finalne produkty marki Veclaim.

Dajcie mi proszę znać, jeśli jakość produktu nie spełniała Waszych wymagań. Jeżeli ktoś z Was uznaje produkty Veclaim z tej linii za niepełnowartościowe, również biorę za to odpowiedzialność i od poniedziałku przyjmiemy zwroty.

A z całej sytuacji wyciągnę wnioski. Dzięki, że jesteście. I dobre, i złe komentarze z Waszej strony są dla mnie mega ważne, bo wszystko, co robię, jest bez sensu bez Was.

  • 5
Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki

Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki

Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki
Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki
Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytyki
UOKiK przygląda się sprawie marki Jessiki Mercedes

UOKiK przygląda się sprawie marki Jessiki Mercedes

Ingliszmen

2 miesiące temu

"Bejzikowym modelom dodajemy wajb"... To taki karpet od łola do łola?

Rozwiń komentarze

22 maja 2020