Bank HSBC odświeża markę i wprowadza własny motyw dźwiękowy
  • 1
  • 0
24.01.2019

Bank HSBC odświeża markę i wprowadza własny motyw dźwiękowy

Dźwiękowa tożsamość marki HSBC to kolejny element odświeżenia brandu. Proces ten ma pomóc w dotarciu do coraz bardziej zajętych i rozproszonych konsumentów. Motyw dźwiękowy i rozwijający go utwór skomponował znany z muzyki elektronicznej artysta Jean-Michel Jarre.

Motyw dźwiękowy HSBC nazwano zgodnie z obietnicą marki: „Rozwijamy się wspólnie” (Together we Thrive). Będzie on stosowany w 66 krajach, w których działa bank. Tym samym marka poszerza pulę swoich wyrazistych zasobów.

Przypomnijmy: wyraziste zasoby marki (distinctive assets) to m.in. kolory, rodzaj czcionki, styl reklamy, slogan, opakowanie, dżingiel, zapach, celebryta występujący w reklamie. Wszystkie elementy, które konsumenci kojarzą z daną marką, a nie z konkurencją, i które można promować w różnych mediach, na różnych platformach.
Oto przykłady:

  • logo: złote łuki McDonald’s, trójramienna gwiazda Mercedesa
  • kolor: pomarańczowy (Orange), fioletowy (Milka)
  • slogan: „Just do It” (Nike), „Red Bull doda ci skrzydeł”
  • celebryta: Marek Kondrat (ING), Barbara Kurdej-Szatan (Play)
  • muzyka: dżingiel Nokia Tune, śpiewane „I’m Lovin it” McDonald’s
  • czcionka: Google, Spencerian (Coca-Cola)
  • opakowanie: butelka Absoluta, tuba chipsów Pringles
  • zapach: kredki Crayola
  • styl reklamy: „Bezcenny” Mastercard, „Nie dla idiotów” Media Markt

HSBC od dawna konsekwentnie buduje distinctive assets. Jednym z nich jest kolor czerwony. Sam w sobie nie jest on wyrazistym zasobem, ale użyty w odpowiedni sposób już tak. Dziś bank nie musi np. stosować swego logo w pełnej formie: jako sześciokąta złożonego z czterech trójkątów czerwonych i dwóch białych. Wystarczy, że wprowadzi w reklamie czerwoną ramkę z trójkątnym białym wycięciem.

Jean-Michel Jarre przygotował kilka wersji utworu dla HSBC. Jedna z nich, zatytułowana „Na stadionie”, będzie wykorzystywana podczas zawodów sportowych sponsorowanych przez markę. Inną wersję usłyszą klienci oczekujący na rozmowę z konsultantem firmowej infolinii.

Bank zwołał już spotkanie szefów i dyrektorów kreatywnych agencji obsługujących markę na całym świecie, by wyjaśnić rolę zmian. Planowane jest także kolejne spotkanie z samym kompozytorem.

źródło: Marketing Week

24 stycznia 2019