- 1
- 3
„Bądźmy #Cyberczujni” – namawia w kampanii Bank Pekao
Celem kampanii w mediach społecznościowych „Bądźmy #Cyberczujni” jest zwiększenie świadomości Polaków na temat cyberbezpieczeństwa. Bohater spotów w codziennych sytuacjach mierzy się z próbą wyłudzenia danych bądź pieniędzy.
Jak wynika z raportu Banku Pekao „Czy czujesz się bezpiecznie w Internecie”, aż 13 mln dorosłych internautów zostało poszkodowanych w wyniku co najmniej jednego cyberprzestępstwa. Fałszywe SMS-y, podszywanie pod pracowników banku, prośby o szybki przelew, z pozoru atrakcyjne inwestycje. To niektóre z metod, którymi każdego dnia cyberprzestępcy próbują wykraść dane lub pieniądze.
Kampania obejmuje 6 spotów, a każdy z nich będzie przedstawiał inny rodzaj zagrożenia. Wszystkie historie prowadzą do kilku krótkich porad, jak należy postępować w przypadku możliwości cyberataku.
Poza kampanią w internecie bank stawia na działania offline. Przez cały listopad przy ul. Jaworzyńskiej 8 w Warszawie będzie można oglądać interaktywny mural, przedstawiający kilkadziesiąt pytań retorycznych na temat różnych rodzajów cyberzagrożeń.
– Chcemy uświadomić, na jakie potencjalne zagrożenia narażeni są internauci, bez względu na to, w jakim otoczeniu przebywają i w jakich sytuacjach się znajdują. Tym razem nasze działania nie ograniczają się jedynie do tych digitalowych. Zależy nam, aby kampania dotarła do jak najszerszej publiczności. Stąd pomysł na stworzenie nieszablonowego, przykuwającego uwagę interaktywnego muralu – podkreśla Jorge Sánchez, p.o. dyrektora departamentu marketingu Banku Pekao.
- 3