„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” – książka dostępna już w przedsprzedaży
  • 0
  • 4
13.04.2021

„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” – książka dostępna już w przedsprzedaży

Książka „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta. To kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów, którzy działają w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i tworzą na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce.

Autorzy zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować.

Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu książka zawiera słownik wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.

Książka „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” dostępna jest w przedsprzedaży na stronie wydawnictwa ksiegarnia.pwn.pl/Badanie-rynku. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji.

– Redaktorzy i autorzy podjęli wysiłek kompleksowego zestawienia nie tylko samego procesu wraz z metodami badań konsumentów, lecz także umiejętnie powiązali je z różnorodnymi aspektami prowadzenia współczesnego biznesu. (…) Jako nauczyciel akademicki odnajduję w publikacji potencjał poznawczy dla studentów wszystkich trzech poziomów studiów (licencjackich, magisterskich i doktoranckich), dzięki któremu można przybliżyć tematykę badań rynkowych. Za bardzo cenne uznaję zamieszczone na końcu rozdziałów zadania, pomocne w planowaniu procesu dydaktycznego oraz w samym studiowaniu.

Jako badacz i naukowiec – widzę w niej kompendium wiedzy pozwalające na usystematyzowanie współczesnej metodyki badań dla wszystkich uczestników procesu rozpoznawania zachowań konsumentów. Wartością samą w sobie jest aktualność podnoszonych kwestii i ukazanie ich w sposób jasny i przejrzysty. Dzięki temu książka będzie interesującą pozycją dla praktyków zlecających badania. Pozwoli im lepiej zrozumieć stronę „zleceniobiorców” – badaczy, ale także będzie inspiracją do własnych przemyśleń nad otrzymanymi wynikami – komentuje zawartość publikacji prof. dr hab. Małgorzata Bombol.

Redaktorzy naukowi:

  • dr Michał Jan Lutostański. Z branżą badawczą związany jest od 2008 r. Absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym. Doktor nauk społecznych – socjolog. Wykładał na SGH, UKSW, APS oraz Uniwersytecie SWPS. Od 2016 r. członek zarządu PTBRiO. Od 2020 r. jego wiceprezes. Autor wielu publikacji, prelekcji i wystąpień medialnych. Specjalizuje się w ilościowych badaniach innowacji, procesach strategicznych i pozycjonowaniu marek, analizach mikrotrendów, tribe’ów oraz nisz kulturowych.
  • Agnieszka Łebkowska. Zajmuje się badaniami marketingowymi od 1998 r. Prowadzi projekty badawcze wymagające wiedzy z obszaru psychologii poznawczej, behawioralnej i społecznej − dotyczące marek, efektywności komunikacji marketingowej, satysfakcji i lojalności oraz badania dla obszaru HR (employer branding, kultura organizacyjna, badania pracowników, efektywność). Jako projektant badań ceni podejście strategiczne oraz łączenie perspektyw wynikających z różnych paradygmatów.
  • Michał Protasiuk. W branży badawczej od 2002 r. Obecnie pracuje w Google, gdzie odpowiada za badania marketingowe w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się przede wszystkim w badaniach zachowań konsumenckich, badaniach mediów oraz pomiarze efektywności marketingowej. Trener Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, prowadzi szkolenia z gamification, badań innowacji, efektywności marketingowej.

 

  • 4
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” już w przedsprzedaży

„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” już w przedsprzedaży

„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” już w przedsprzedaży
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” już w przedsprzedaży
„Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” już w przedsprzedaży

13 kwietnia 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
13.04.2021

Specjalna edycja IAB HowTo – trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem

Podczas konferencji IAB HowTo Days, która odbędzie się 20–22 kwietnia, eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming. Przyjrzymy się, jakie działania musiały ulec modyfikacji w związku z pandemią Covid-19, na jakie rozwiązania postawiły firmy oraz czy wystarczająco szybko i efektywnie nauczyliśmy się wykorzystywać je w codziennej pracy.

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
13.04.2021

Nowe wyzwania pracy zdalnej i eventów online – podsumowanie konferencji MCCT

23–26 marca odbyła się po raz pierwszy konferencja MCCT. Wydarzenie zrealizowano w formule online z udziałem 68 prelegentów, którzy prowadzili prezentacje i debaty w obrębie szeroko rozumianej tematyki pracy zdalnej. Omówiono m.in. zagadnienia z zakresu wideokonferencji, najnowszych technologii audio-video, realizacji eventów online czy rearanżacji biur. Pod lupę wzięto także istotną kwestię zmian, jakie wymusza covidowy rynek pracy.