Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 6
14.10.2020

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

Zwycięstwo Igi Świątek w finale French Open wzbudziło ogromną radość Polaków, a zainteresowanie zawodniczką znacznie wzrosło. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sport Analytics przeprowadziło badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku tenisistki. Okazuje się, że jest ona rozpoznawana przez 61% Polaków w wieku 18–54 lata. 57% rodaków uważa jej sukces za historyczny.

W ramach badania sprawdzano:

  • jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open,
  • czy to zwycięstwo może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce.

Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy, jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros. 61,2% ankietowanych deklaruje, że zna zawodniczkę.

Badanych zapytano również o ich wyobrażenie dotyczące statusu Polki w ogólnopolskiej świadomości. Odpowiedź częściowo wskazuje na potencjał i rodzaj dynamiki związanej z budową pozycji Igi Światek w gronie bohaterów polskiego sportu. W pytaniu o to, na ile – zdaniem ankietowanych – Iga Świątek jest w Polsce osobą znaną, uzyskano wynik 7,04. Odpowiedzi mieściły się na skali 1–10: 1 – zupełnie nieznana, 10 – powszechnie znana.

Polacy bardzo wysoko oceniają zwycięstwo tenisistki w finale wielkoszlemowego turnieju French Open. Ponad 57% ankietowanych uważa ten sukces za historyczny. 27% uznaje go natomiast za wielki. Jedynie mała liczba odpowiadających traktuje ten sukces jako normalny.

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

Ponadto zbadano, jakie nadzieje ankietowani wiążą z występami i dalszą karierą sportową Polki. Okazuje się, że wiara naszych rodaków jest bardzo duża. Badani uważają, że Iga Świątek zdominuje światowy tenis. Tak odpowiedziało 44% badanych. 47% uczestników badania udzieliło odpowiedzi, że Polka powalczy przez kilka sezonów.

Pojawiają się także postawy wstrzemięźliwe. 3,4% ankietowanych uważa, że było to zwycięstwo przypadkowe i jednorazowe. Z kolei 5,2% spodziewa się, że Świątek będzie gwiazdą jednego sezonu.

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

Iga Świątek z impetem wdarła się nie tylko do finału French Open, ale i do świadomości Polaków. Oglądalność telewizyjna kolejnych meczów rosła skokowo, a zainteresowanie Polką wzrastało. Po finale na kortach Roland Garros dumę narodową odczuwało prawie 46% naszych rodaków, a do wzruszenia przyznało się 33% ankietowanych.

Z punktu widzenia marketingowego interesujący jest także zbiór cech i atrybutów, które Polacy łączą z zawodniczką. Wśród 45 badanych cech dominują takie jak pracowitość, solidność, waleczność, dynamika. Ale w badaniach wysoko plasuje się także odwaga i śmiałość. Ogólnie według badanych osób przyszłość Igi rysuje się w dobrych barwach. W barwach biało-czerwonych – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Sprawdzono również, jaki wpływ może mieć zwycięstwo Polki na rozwój tenisa ziemnego w Polsce. Czy zainteresowanie triumfem w Paryżu przełoży się na chęć uprawiania lub nauki gry w tenisa? Pozytywne deklaracje złożyło 8,1% badanych. Prawie 76% badanych odpowiedziało, że nie planuje takiej aktywności. Na uwagę zasługują natomiast deklaracje rodziców, wśród których 16% wyraziło zainteresowanie wysłaniem swoich dzieci na naukę gry w tenisa.

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

Gdzie i jak Polacy oglądali mecz finałowy? Na czele znajduje się telewizja (prawie 60%), ale spory udział miało także oglądanie w Internecie (27%). Prawie 12% ankietowanych czytało relacje na żywo zamieszczane na portalach internetowych.

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

O badaniu
Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek przeprowadziło konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sports Analytics. Rozpoczęto je w niedzielne popołudnie 11 października, kontynuowano zaś 12 października. Badanie omnibusowe przeprowadzono na grupie 3809 Polaków, reprezentatywnej ze względu na płeć i wiek (18–54 lata).

  • 1
Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek

Badanie rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek – wyniki przedstawiają Sport Management Polska i Sport Analytics

14 października 2020

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
14.10.2020

Fundacja Białoruski Dom inicjuje akcję „Happy Mother’s Day, Belarus”

Ruszyła akcja Białoruskiego Domu „Happy Mother’s Day, Belarus”, wspierana przez polski rząd. Jej inicjatorzy będą zachęcać międzynarodową społeczność do wysyłania kartek obrazujących to, co dzieje się obecnie za naszą wschodnią granicą, do największych światowych mediów i organizacji. Przedsięwzięcie zainaugurowano symbolicznie 14 października, czyli w dniu, w którym na Białorusi obchodzony jest Dzień Matki.

13 października 2020