Badanie GfK ujawnia lokalne różnice w wydatkach na zakupy online
  • 0
  • 1
13.09.2019

Badanie GfK ujawnia lokalne różnice w wydatkach na zakupy online

Z danych zawartych w raporcie „Omnichannel 2019” GfK Polonia wynika, że zakupy w sklepach internetowych robią najczęściej młodzi, zamożni mieszkańcy dużych miast. Powyżej 35. roku życia skłonność do kupowania online znacząco maleje.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

47632 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Marcin_Milowski_EU

5 miesięcy temu

Warto zadać sobie pytanie co z tego wynika dla marketerów? Jeżeli prowadzisz kampanie dla e-commerce'u warto wykluczyć lub obniżyć stawki dla powiatów, które oznaczone są ciemnym niebieskim, bo posiadają najniższą siłę nabywczą online.

Wykładowca

5 miesięcy temu

Cytuję: "Im większa liczba ludności w mieście, tym suma wydatków w handlu jest wyższa."
Moja prawda objawiona to np.: Im wyższa temperatura, tym jest cieplej.

Rozpatrując zjawisko wg de facto gęstości zaludnienia dojdziemy w każdej analizie do wniosku, że w Warszawie konsumentów sushi, kartofli itp. jest więcej (wydatki są większe) niż w Przemyślu. Poza tym, jak próba 2000 respondentów ma pokazać wiarygodnie sytuację we wszystkich, jak rozumiem, powiatach (2000/310 powiatów = ok 6 osób). Kto z Państwa podejmuje decyzję na podstawie opinii 6 Warszawiaków albo 6 mieszkańców Przemyśla?
Może niech twórcy takich raportów podejdą samokrytycznie do badań i niech pokażą też ich bardzo słabe strony. Niech ujawnią dane źródłowe (surowe, bazy danych) na podstawie których wyciągają wnioski.
Ale nie zrobią tego bo to "tajemnica handlowa" i może wyjść po prostu na jaw, że jesteśmy robieni w balona a "professional"-raporty mają poziom prac dyplomowych ocenianych na uczelniach między 3,5 a 4.

13 września 2019

12 września 2019