Badania ujawniają oszustwa reklamowe ukierunkowane na platformy streamingowe
  • 0
  • 1
26.04.2021

Badania ujawniają oszustwa reklamowe ukierunkowane na platformy streamingowe

Ad frauds nie dotyczą już jedynie standardowej reklamy internetowej. Według firmy Human Security zajmującej się cyberbezpieczeństwem oszuści zainfekowali prawie milion urządzeń mobilnych oprogramowaniem naśladującym aplikacje do transmisji strumieniowej. Pobrali pieniądze od niczego niepodejrzewających reklamodawców, ujawniając luki w tym szybko rozwijającym się zakątku rynku reklamy cyfrowej – donosi „The Wall Street Journal”.

Oszuści fałszowali średnio 650 mln możliwości umieszczania reklam dziennie na giełdach reklam online. Kradli pieniądze z reklam przeznaczonych do aplikacji streamingowych dostępnych na popularnych platformach prowadzonych przez Roku, Amazona, Apple i Google – uważają przedstawiciele Human Security.

Badacze opisali operację oszustwa jako wyrafinowaną. Stwierdzili jednak, że zjawisko to można powstrzymać. Warunkiem jest, aby gracze rynku reklam cyfrowych:

  • ściśle przestrzegali branżowych wytycznych dotyczących śledzenia pochodzenia ruchu,
  • wdrożyli pewne funkcje bezpieczeństwa.

Human Security nie podała szacunkowej kwoty skradzionej przez oszustów.

Roku zapewniał, że te działania nie wpłynęły na reklamodawców, którzy kupili reklamy bezpośrednio od platformy.

Firma Roku jest zaangażowana w zwalczanie oszustw reklamowych w każdej formie. Także w opracowywanie praktyk pozwalających wyprzedzać oszustwa na całym świecie – mówi Willard Simmons, vice president of product management Roku.

Rzecznik Google powiedział, że firma stosuje zaawansowane zabezpieczenia, aby chronić swoje systemy reklamowe przed oszustwami i w razie potrzeby wystawia zwroty. Amazon i Apple odmówiły komentarza.

Branża connected-TV – aplikacje do przesyłania strumieniowego i platformy, które je dystrybuują – szybko się rozwija. Według firmy badawczej eMarketer w 2021 r. przyciągnie 13,4 mld dol. wydatków na reklamy. Przestrzeń reklamowa często kosztuje około 25 dol. za tysiąc wyświetleń. Osiąga więc wysokie ceny w porównaniu z kilkoma dolarami za statyczne reklamy graficzne. Wszystko to sprawia, że jest to atrakcyjny cel dla oszustów.

Badacze zidentyfikowali firmę stojącą za aplikacjami, które ułatwiły oszustwo. Jest to TopTop Media – spółka zależna M51 Group z Tel Awiwu. Ani menedżerowie TopTop Media, ani M51 nie odpowiedzieli na prośby „The Wall Street Journal” o komentarz.

W opisanym procederze użytkownicy pobierali na urządzenia z Androidem coś, co wyglądało na legalne aplikacje, np. gry lub cyfrowe latarki. Nie wiedzieli, że aplikacje zawierają kod umożliwiający oszustwa reklamowe – poinformowała Human Security. Według firmy TopTop Media stworzyło 29 takich aplikacji. Google, producent systemu operacyjnego Android na telefony powiedział, że usunął aplikacje po otrzymaniu powiadomienia o domniemanym schemacie.

Aplikacje TopTop po cichu wysyłały sygnały do cyfrowych giełd reklam, udając około 6 tys. aplikacji w popularnych systemach operacyjnych do transmisji strumieniowej TV. Oszuści naciągnęli reklamodawców, którzy wierzyli, że kupują miejsce na prawdziwe aplikacje – twierdzą badacze.

Human Security nazwała ten program „Pareto”, zgodnie z zasadą, która głosi, że niewielka liczba (w tym wypadku aplikacji) odgrywa znaczną rolę – tu akurat może wyrządzić duże szkody.

Google, Roku i największe firmy zajmujące się technologiami reklamowymi poinformowały, że biorą udział w dyskusjach branżowych na temat poprawy bezpieczeństwa podłączonej telewizji.

  • 1
Oszustwa reklamowe dosięgają platformy streamingowe

Oszustwa reklamowe dosięgają platformy streamingowe

26 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. – analiza firmy Zenith

Rosnąca widownia kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. – pokazuje analiza firmy Zenith. Reklama OOH ma odbić się od dna po załamaniu spowodowanym przez Covid-19, osiągając roczny wzrost na poziomie 9 proc. Całkowite wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r. przekroczą poziom z 2019 r. Chiny przodują w transformacji cyfrowej, przeznaczając 71 proc. wydatków w branży FMCG na kanał digital.