- 0
- 1
Avon wchodzi do drogerii Rossmann
Od października 2024 r. kosmetyki Avon będą dostępne w drogeriach Rossmann. To kolejny krok w realizacji strategii wielokanałowej firmy.
W ramach strategii omnichannel od lat funkcjonuje sklep internetowy marki. Od zeszłego roku produkty Avon są dostępne w oficjalnej strefie marki na Allegro, a od tego roku na Empik.pl. Teraz firma idzie o krok dalej, wprowadzając swoje produkty do pięciuset drogerii Rossmann w Polsce. Dzięki temu Avon chce dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki, jednocześnie wspierając działalność konsultantek.
W drogeriach Rossmann dostępne będzie wyselekcjonowane portfolio najpopularniejszych produktów Avon. Oferta została stworzona z myślą o klientach, którzy jeszcze nie mieli okazji wypróbować kosmetyków marki. Znajdą się tam produkty z trzech kategorii:
- pielęgnacja twarzy,
- makijaż,
- zapachy.
Co z konsultantkami Avonu?
– Nadal pozostajemy jedną z największych firm sprzedaży bezpośredniej w Polsce i na świecie. Podstawą naszego biznesu jest sprzedaż przez konsultantki i tak pozostanie, bo to one są sercem naszej firmy. Nowe kanały dystrybucji to dla nas okazja do:
- dotarcia do szerszego grona klientów,
- zwiększenia rozpoznawalności marki,
- rozwoju działalności.
Skorzystają na tym wszyscy – zarówno nasi klienci, jak i konsultantki – zapewnia Anneli Loorits, general manager w Avon Cosmetics Polska.
– Doświadczenie z innych rynków pokazuje, że obecność produktów Avon w sklepach przyczynia się do dalszego rozwoju sprzedaży bezpośredniej. Nasze dane pokazują, że konsultantki działające w pobliżu sklepów w Wielkiej Brytanii często odnotowują wzrost liczby klientów i sprzedaży. Obecność w sklepach pozwala konsumentom przekonać się o wysokiej jakości naszych kosmetyków i się w nich zakochać. Dzięki temu wracają oni do konsultantek, bo:
- mają one dostęp do pełnego portfolio produktów,
- potrafią profesjonalnie doradzić,
- dają klientom coś, czego nie można kupić za żadne pieniądze – relacje
– dodaje Loorits.
Avon na całym świecie otwiera nowe kanały sprzedaży. W Turcji i we Włoszech funkcjonuje już kilkadziesiąt sklepów stacjonarnych. Z kolei w Wielkiej Brytanii firma jest obecna w sklepie internetowym Amazon oraz w drogeriach Superdrug. Wiodącym formatem są wyspy w centrach handlowych.
- 1