Aviva z programem społeczno-edukacyjnym „Wiem, czym oddycham”
  • 2
  • 0
15.11.2017 Aktualizacja:

Aviva z programem społeczno-edukacyjnym „Wiem, czym oddycham”

Firma ubezpieczeniowo-finansowa Aviva przygotowała antysmogową kampanię „Wiem, czym oddycham”. Inicjatywa wystartowała 14 listopada – w Dniu Czystego Powietrza. Jej celem jest zwiększenie społecznej świadomości, jaki wpływ na zdrowie ma zanieczyszczone powietrze i jak temu przeciwdziałać.

„Wiem, czym oddycham” to cykl działań społecznych, edukacyjnych i promocyjnych Avivy. Na potrzeby projektu przygotowano dwa spoty. Pierwszy będzie emitowany od 14 listopada w telewizji, kinach oraz Internecie. 30-sekundowy film zwraca uwagę na problem smogu, który stanowi jedno z największych wyzwań ekologicznych i zdrowotnych w Polsce.

33 z pięćdziesięciu miast w Unii Europejskiej o największym stężeniu zanieczyszczeń powietrza znajduje się w naszym kraju. Badania naukowe i dane epidemiologiczne wykazują, że przebywanie w środowisku o zwiększonym poziomie zanieczyszczeń powietrza może istotnie wpływać na rozwój wielu groźnych chorób układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.

Aviva we współpracy z redakcją „Dzień dobry TVN” przygotowała cykl programów edukacyjnych dotyczących smogu oraz ochrony zdrowia przed negatywnym wpływem zanieczyszczonego powietrza. Działania promocyjne obejmą również media społecznościowe. Program wspiera także Małgorzata Kożuchowska, która uczestniczy w działaniach społecznych i reklamowych ubezpieczyciela.

Najważniejszą częścią działań jest program społeczny, w ramach którego Aviva zwiększy o 300 liczbę zewnętrznych czujników firmy Airly monitorujących jakość powietrza w Polsce. Urządzenia te na bieżąco przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń w atmosferze, które można śledzić na komputerze lub smartfonie.

150 czujników jest właśnie montowanych na placówkach Avivy i Expandera w całej Polsce. Kolejnych 150 urządzeń zostanie nieodpłatnie udostępnionych w konkursie Fundacji Aviva. Od 14 listopada do 10 grudnia na stronie www.wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić miejsce, w którym ma zostać umieszczony zewnętrzny czujnik.

Akcja skierowana jest do mieszkańców miast, którzy chcą wiedzieć, jakim powietrzem oddychają. Adresatami działań są również przedszkola, szkoły, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Czujniki otrzyma 100 lokalizacji, które zgromadzą największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym. Fundacja wskaże też kolejne 50 lokalizacji z puli zgłoszonych w konkursie, aby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.

Na stronie WWW Aviva udostępnia materiały edukacyjne i poradnikowe dotyczące smogu i praktycznych sposobów przeciwdziałania jego wpływowi na zdrowie. Firma zaprosiła także do współpracy ekspertów oraz influencerów, którzy będą promotorami akcji.

Programowi „Wiem, czym oddycham” towarzyszą działania promujące ubezpieczenie Poważne Zachorowanie. Obejmuje ono 45 chorób, w tym wywoływane przez smog choroby układu oddechowego i sercowo-naczyniowego.

W ramach programu firma dofinansuje też wysokiej jakości wewnętrzne sensory monitorujące jakość powietrza w domach. Klienci kupujący nowe ubezpieczenia na życie uzyskają rabaty na ich zakup, a płacący wyższe składki otrzymają je bezpłatnie.

Strategię programu opracowała wewnętrznie Aviva. Koncepcją kreatywną, realizacją oraz produkcją zajęła się agencja Young & Rubicam. Spoty przygotował dom produkcyjny Papaya Films, a zakup mediów zrealizował Zenith. Działania public relations powierzono agencji Zoom Bsc.

[Aktualizacja, 20 listopada 2017 r.]

20 listopada Aviva zaprezentowała drugi spot kampanii. W 30-sekundowym filmie przedstawia zakochaną parę, wokół której w powietrzu unosi się nie tylko miłość, ale także… liczne zanieczyszczenia.

15 listopada 2017

Czytaj także
Reklama
Reklama