Asics zmienia logo i uruchamia globalną akcję „Sunrise Mind”
  • 1
  • 4
13.01.2021

Asics zmienia logo i uruchamia globalną akcję „Sunrise Mind”

Świat nadal stoi w obliczu pandemii, a globalne społeczeństwa odczuwają jej negatywne skutki m.in. w zakresie zdrowia psychicznego. Marka Asics wraca do swoich korzeni, aktualizując logotyp i uruchamiając globalną akcję pod hasłem „Sunrise Mind”, która ma promować aktywność fizyczną.

Z  badań* japońskiej firmy wynika m.in., że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji. „W zdrowym ciele zdrowy duch” – filozofia założycielska marki jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum działalności. Wyraża to claim „Sound Mind Sound Body”. Ponadto Asics zmienia logo i claim pojawi się również w nowym znaku.

Japoński brand w 2021 r. zrealizuje projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed realizacją projektu eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – m.in. mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter oraz sportowców amatorów.

Badania są prowadzone przez dra Brendona Stubbsa, badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego.

Z badań wynika, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym nawet do 29% poprawia się zdolność radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrasta skłonność do relaksu. U sportowców odnotowano spadek negatywnych emocji, jak np. frustracja (do 135%). Byli oni również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.

W przypadku ścieżek mózgowych związanych z wydajnością poznawczą sportowcy wykazali znaczną poprawę po krótkiej aktywności fizycznej. Szybkość przetwarzania w mózgu wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł o 58%.

Asics uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem „Sunrise Mind”. Kieruje zaproszenie do ludzi na całym świecie, aby szerzyli pozytywne nastawienie do sportu, biegając lub spacerując o wschodzie słońca. Jest on bowiem symbolem nadziei na lepsze jutro. Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będą podejmować o świcie aktywność fizyczną. Za każde wspólne selfie w kanałach społecznościowych, oznaczone hashtagiem #SunriseMind firma przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, które zajmują się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierają osoby z zaburzeniami psychicznymi.

Z okazji uruchomienia inicjatywy „Sunrise Mind” Asics wprowadził na rynek nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red. Obejmuje ona produkty z kategorii biegowej.

*Badania zostały przeprowadzone na grupie siedmiu osób (zawodowych sportowców i sportowców amatorów) między 1 grudnia 2020 r. a 7 stycznia 2021 r. Test zrealizowano we współpracy z firmą neuroinformatyczną Emotiv i doktorem Brandonem Stubbsem. Wykorzystano technologię Advance EEG, aby przedstawić różnice w reakcjach poznawczych oraz emocjonalnych przed i po realizacji ćwiczeń fizycznych w sześciu podstawowych obszarach: zainteresowanie, ekscytacja, frustracja, relaks, stres poznawczy i skupienie.

  • 4
Asics zmienia logo

Asics zmienia logo

Beth Potter

Beth Potter

13 stycznia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
13.01.2021

Wydawać rozważniej i nie zapożyczać się. Postanowienia noworoczne a pandemia Covid-19

Chęć oszczędzania i zapanowania nad finansami zawsze znajduje się w czołówce postanowień noworocznych. Jednak tylko nieznaczny odsetek osób, które podjęły takie postanowienia, w nich wytrwa. Jak pokazuje „European Consumer Payment Report 2020” firmy Intrum, pandemia zmniejszyła dochody 45% polskich konsumentów. Dlatego w 2021 r. warto wytrwać w postanowieniach, szczególnie tych dotyczących pieniędzy. W badaniu sprawdzono, co respondenci planują w obszarze finansów.

12 stycznia 2021