Antyszczepionkowcy skarżą świąteczną reklamę Tesco ze św. Mikołajem z covidowym certyfikatem
  • 1
  • 1
18.11.2021

Antyszczepionkowcy skarżą świąteczną reklamę Tesco ze św. Mikołajem z covidowym certyfikatem

Tesco rozpoczęło w Wielkiej Brytanii świąteczną kampanię reklamową. W jednej ze scen święty Mikołaj okazuje do kontroli covidowy certyfikat. Z tego powodu ruchy antyszczepionkowe zaskarżyły reklamę do Advertising Standards Authority.

Spot nosi tytuł „This Christmas, Nothing’s Stopping Us” („W te święta nic nas nie zatrzyma”). Pokazuje ludzi, którzy są zdeterminowani, aby cieszyć się świętami Bożego Narodzenia z rodziną i przyjaciółmi po tym, jak ograniczenia związane z lockdownem uniemożliwiły im zgromadzenia w zeszłym roku. Jako podkład muzyczny wykorzystano przebój „Don’t stop me now” zespołu Queen.

W jednaj ze scen prowadząca program informacyjny informuje, że Mikołaj może w tym roku trafić na kwarantannę. Te zapowiedzi nie sprawdzają się, bowiem święty okazuje covidowy certyfikat podczas przekraczania granicy, udowadniając, że zaszczepił się przeciw koronawirusowi.

W związku z tą sceną do Advertising Standards Authority regulującego brytyjski rynek reklamowy wpłynęło ponad 1500 skarg. To czyni spot Tesco najczęściej zaskarżaną reklamą 2021 r. Skarżący uważają, że wideo zachęca do dyskryminacji niezaszczepionych. Scena jest też krytykowana w mediach społecznościowych przez ruchy antyszczepionkowe.

Advertising Standards Authority potwierdził, że do urzędu wpłynęły liczne skargi. Są one obecnie rozpatrywane, aby sprawdzić, czy uzasadniają wszczęcie dochodzenie w sprawie potencjalnego naruszenia przepisów.

  • 1
antyszczepionkowcy skarżą świąteczną reklamę Tesco

Antyszczepionkowcy skarżą świąteczną reklamę Tesco

antyszczepzwyboru

3 tygodnie temu

Przepraszam szanowne grono profesjonalistów. Kim jest ten tzw. antyszczepionkowiec? Człowiek, któremu przedstawia się wolny wybór, że może ale nie musi się zaszczepić, a potem obraża się go za to, że jest za tym wolnym wyborem? Czy wy tutaj też już przytulacie jakieś pieniądze za taką retorykę i zaczynacie lewitować?

18 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
18.11.2021

Grupa RMF ogłasza cenniki na styczeń i luty 2022. Będą osobne na każdy dzień tygodnia

Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na sezon zimowy 2022 r. oraz poinformowała o wprowadzeniu kilku zmian w zakresie konstrukcji swoich cenników. Od przyszłego roku kolejne cenniki Grupy RMF na kolejne sezony będą miały inną niż dotychczas konstrukcję – obowiązywać będą osobne ceny na każdy dzień tygodnia. Obecnie dni podzielone były na cztery grupy: poniedziałek – wtorek, środa – piątek, sobota, niedziela.