Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w kampanii „Nie duś” pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa
  • 5
  • 1
15.05.2018

Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w kampanii „Nie duś” pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa

Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski w ramach kampanii „Nie duś” pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa, którzy do tej pory nie wymienili pieca na proekologiczny. Akcja przypomina, że od 1 września 2019 r. palenie węglem i drewnem będzie w stolicy Małopolski zakazane. Za łamanie przepisu grozić będą dotkliwe kary finansowe.

Żółta kartka w kampanii „Nie duś” informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1 września 2019 r. Ostrzega też przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie i zachęca do wymiany pieca na proekologiczny.

16 maja na ulicach Krakowa pojawiły się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty. Widnieje na nich ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom Krakowa, którzy ciągle jeszcze nie wymienili pieców na proekologiczne.

Kampania jest realizowana także w lokalnej prasie, komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych.

Działania wsparli m.in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau oraz kardiochirurg, dr Janusz Skalski. W spotach wideo wyrażają troskę o stan powietrza w Krakowie i zwracają się bezpośrednio do mieszkańców miasta, którzy do tej pory nie wymienili pieca. Jednocześnie przestrzegają, że jest to już ostatnie ostrzeżenie.

Do udziału w akcji zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni. W swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hashtagiem #NieDuś.

Kampania nieprzypadkowo jest realizowana właśnie teraz. Okres letni to najlepszy czas na to, by dokonać wymiany pieca. Co więcej, 2018 r. to ostatnia szansa na uzyskanie dotacji na taką wymianę. Dotacje są przyznawane przez gminę miejską Kraków dzięki Programowi Ograniczenia Niskiej Emisji dla Miasta Krakowa.

Akcja „Nie duś” trwa od 16 do 30 maja. Ideę kreatywną przygotowała krakowska agencja reklamowa Dziadek do Orzechów.

  • 1

15 maja 2018

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.05.2018

Mniej, czyli lżej. Na czym polega trend technologicznej odnowy? Raport GfK Polonia i Clue PR

Dążenie do doskonałości ma swoją cenę. I to niemałą. Również w świecie cyfrowym, w którym do niedawna perfekcję oznaczały idealna forma i niezawodność. Ostatnio podejście konsumentów się zmienia – wynika z raportu GfK Polonia i Clue PR. Zaczynamy odczuwać przesyt technologią. 83% badanych dobrze się czuje w miejscach bez zasięgu, a ponad połowa mogłaby zrezygnować z 2–3 urządzeń, ponieważ rzadko ich używa. Wkraczamy w czas technologicznej odnowy?