Analiza UX serwisów marketów spożywczych. Jak retail radzi sobie z zakupami online w okresie pandemii?
  • 0
  • 1
18.05.2020

Analiza UX serwisów marketów spożywczych. Jak retail radzi sobie z zakupami online w okresie pandemii?

Ograniczenia w zakupach związane z epidemią sprawiły, że sklepy internetowe marketów spożywczych przeżywają oblężenie. Kupienie wszystkich założonych produktów jest najczęściej niemożliwe. Analizę użyteczności serwisów marketów spożywczych przygotowała agencja BB8.

Pandemia spowodowała już wiele zmian naszym życiu, a zmusi nas pewnie do kolejnych. Jedną ze sfer życia, które znacznie się zmieniły, są zakupy. Codzienne zakupy spożywcze odbywały się dotychczas raczej w tradycyjnych sklepach.

Sklepy ostrzegają o problemach z dostępnością usług i ciągłością zaopatrzenia niektórych elementów asortymentu przy zamawianiu ich online. Agencja BB8 przyjrzała się doświadczeniu użytkownika i możliwościom zakupów online w najpopularniejszych sieciach sklepów spożywczych. Pod lupę wzięła serwisy internetowe firm z zestawienia „Top 20 największych sieci handlowych w Polsce” magazynu „Forbes” z października 2019. Przebadała sieci detaliczne sprzedające produkty codziennej potrzeby.

Sklepy, które znalazły się na liście:

Międzynarodowe sieci hipermarketów

  • Tesco
  • Auchan
  • Kaufland
  • Carrefour
  • Leclerc

Dyskonty

  • Biedronka
  • Lidl
  • Dino
  • Netto

Małe sklepy osiedlowe

  • Żabka
  • Delikatesy Centrum

Agencja oceniła strony pod kątem czytelności, dostępności i jasności prezentacji oferty. Zwróciła również uwagę na możliwości i wygodę ewentualnej oferty zakupów online. Raport można pobrać bezpłatnie ze strony bb8.pl/posts/e-commerce-w-retailu.

  • 1
Analiza UX serwisów marketów spożywczych

Analiza UX serwisów marketów spożywczych

15 maja 2020