Amica porusza temat integracji polsko-ukraińskiej
  • 1
  • 1
2.01.2020

Amica porusza temat integracji polsko-ukraińskiej

„Z dala od domu” to tytuł filmu zrealizowanego w ramach drugiej odsłony projektu „Amica for others”. Producent sprzętu AGD podejmuje w nim temat imigrantów z Ukrainy pracujących w Polsce, a także ludzkiego wymiaru samotności.

Premiera filmu odbyła się w kinach oraz Internecie 26 grudnia 2019 r. Wtedy w Polsce kończy się okres świąteczny, a dla sąsiadów zza wschodniej granicy rozpoczyna czas przygotowań do świąt prawosławnych.

W kolejnej odsłonie projektu „Amica for others” marka mówi o problemach i wyzwaniach, jakie stawia przed Ukraińcami życie na emigracji. Bariera językowa, zawiłe przepisy prawne i stale towarzyszące poczucie osamotnienia z dala od rodziny to dla imigrantów codzienność.

Wszyscy żyjemy w niesamowitym pędzie, co powoduje, że otaczający nas ludzie znikają z naszego horyzontu. W ramach projektu „Amica for others” chcemy zmieniać naszą codzienność na lepsze, poczynając od relacji z osobami mieszkającymi drzwi obok. W poprzedniej edycji skupiliśmy się na osobach starszych i ich osamotnieniu. W aktualnej odsłonie chcemy wskazać na niemal milionową rzeszę niewidzialnych sąsiadów, jakimi są imigranci z Ukrainy, którzy pracują z nami, żyjąc z dala od domu i najbliższych – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.

Wiele polskich rodzin doświadczyło w ostatnich latach, jaki wpływ na relacje z najbliższymi ma emigracja. Miliony naszych rodaków wyjechało za zachodnią granicę w poszukiwaniu lepszego życia. Amica nawiązuje do tej wspólnoty doświadczeń imigrantów. Film ma także zwrócić uwagę opinii społecznej na kwestie związane z integracją polsko-ukraińską.

Koncepcja i realizacja filmu w reżyserii Marcina Filipowicza: agencja C108. Spot jest pierwszym z szeregu działań w ramach projektu poruszającego problem sąsiedzkiej integracji polsko-ukraińskiej, które Amica zamierza zrealizować w 2020 r. Firma zatrudnia blisko 400 osób pochodzenia ukraińskiego.

„Amica for others” jest częścią strategii marki „Amica for living”. Zakłada ona:

  • skupienie się na rzeczywistych potrzebach konsumentów,
  • tworzenie rozwiązań jak najbardziej użytecznych oraz stanowiących odpowiedź na te potrzeby,
  • zaangażowanie marki w działania istotne dla konsumentów zarówno na poziomie rozwoju produktu, jak i akcji społecznych.
  • 1
„Amica for others”

Amica porusza temat integracji polsko-ukraińskiej

2 stycznia 2020

27 grudnia 2019

20 grudnia 2019