Ametyst – nowe, wspólne narzędzie do planowania kampanii telewizyjnych od GfK i Nielsen Media Polska
  • 0
  • 1
25.06.2020

Ametyst – nowe, wspólne narzędzie do planowania kampanii telewizyjnych od GfK i Nielsen Media Polska

Ametyst – tak nazywa się najnowsze narzędzie do planowania i kupowania kampanii telewizyjnych. Opracowały je wspólnie GfK i Nielsen Media Polska dla firm z branży FMCG, OTC oraz detalistów. Nowa usługa pozwala na precyzyjne targetowanie. Umożliwia także optymalizację kosztów dotarcia do nabywców wybranych produktów i kategorii.

Ametyst to efekt połączenia danych zakupowych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia i danych telemetrycznych Nielsen Media. Nowe narzędzie do planowania kampanii telewizyjnych umożliwia analizowanie danych oraz kierowanie kampanii do osób, które faktycznie kupują określone grupy produktów czy same produkty, albo wręcz przeciwnie – do tej pory kupowały je mniej chętnie bądź wcale.

Umożliwia to definiowanie grup docelowych zmiennymi zakupowymi. Co za tym idzie, można efektywnie do nich docierać i lepiej optymalizować budżety telewizyjne.

– W GfK dysponujemy bardzo dokładnymi i bieżącymi analizami m.in. na temat tego, jak dużo i jak często kupują konsumenci, czy kupują na promocjach i ile wydają na zakupy. Dodatkowo, co niezwykle ważne, wiemy kim są nabywcy. Dzięki połączeniu z danymi telemetrycznymi Nielsena stworzyliśmy długo wyczekiwane narzędzie, niezbędne dla każdego, kto planuje i kupuje kampanie telewizyjne dla kategorii FMCG czy detalistów. Targetowanie jeszcze nigdy nie było tak dokładne – tłumaczy Hanna Kuźmierkiewicz, client business partner w GfK Polonia.

Połączenie danych zostało oparte na zaawansowanej metodzie, która szuka osób najbardziej zbliżonych do siebie pod względem demograficznym, ale także pod względem korzystania z telewizji. W efekcie tych działań uzyskuje się informację o wartości zakupów poszczególnych kategorii lub marek wśród uczestników panelu telemetrycznego Nielsena. Wyniki te będzie można analizować w oprogramowaniu dającym dostęp do danych mediowych.

Dzięki nowemu narzędziu Ametyst możemy bardzo dokładnie przyjrzeć się zachowaniom nabywców danej kategorii produktów przed telewizorem. Informacje płynące z panelu Nielsen Media Polska, takie jak długość oglądania telewizji, pora dnia, ulubione stacje czy programy, są niezbędne do efektywnego planowania i prowadzenia każdej kampanii reklamowej.

Ametyst daje możliwość optymalnego targetowania kampanii do osób, które kupują daną kategorię produktu, czyli są najbardziej atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Połączenie danych telemetrycznych Nielsen Media Polska z danymi gospodarstw domowych GfK sprawia, że trafiamy do tzw. heavy buyers odpowiedzialnych za nawet 80% zakupów w danej kategorii produktów – mówi Michał Buszko, client team leader w Nielsen Media Polska.

  • 1
narzędzie do planowania kampanii telewizyjnych

GfK i Nielsen Media Polska przedstawiają Ametyst – narzędzie do planowania kampanii telewizyjnych

25 czerwca 2020