Amerykanka szuka Wojtka z Warszawy. To część kampanii reklamowej (wideo)
  • 4
  • 2
22.03.2017

Amerykanka szuka Wojtka z Warszawy. To część kampanii reklamowej (wideo)

Kilka dni temu w Internecie pojawił się film, w którym młoda Amerykanka prosiła o pomoc w odnalezieniu mężczyzny poznanego na koncercie w Warszawie. Tysiące internautów zaangażowało się w poszukiwania. Tymczasem okazało się, że to akcja promocyjna marki Reserved.

Dee Dee w filmie zamieszczonym na YouTube opowiadała o koncercie, podczas którego poznała Wojtka, chłopaka z Warszawy. Zdradziła, że wywarł on na niej niesamowite wrażenie. Przegadali wspólnie całą imprezę. Niestety, przy wyjściu z klubu dziewczyna zgubiła swojego towarzysza.

Nie mając żadnych danych kontaktowych Wojtka, Dee Dee postanowiła wykorzystać potęgę Internetu. Polscy internauci zaangażowali się w działania, udostępniając film. Akcja trafiła też do mediów głównego nurtu.

Wszystko wyjaśniło się 22 marca. Poszukiwania Wojtka z Warszawy stanowią część kampanii „Polski chłopak” marki odzieżowej Reserved.

Akcję przygotowała agencja Warsaw Creatives. O szczegółach opowiedzieli Linda Czerniawska i Paweł Walicki w rozmowie z Maciejem Budzichem, autorem bloga Mediafun. Celem działań ma być promowanie marki wśród mężczyzn.

Źródło: Reserved, Facebook

Opinie internautów są mocno podzielone. Część z nich gratuluje marce udanej akcji, większość jednak czuje się oszukana i rozczarowana takim obrotem spraw. Świadczą o tym komentarze pod filmem i na fan page’u marki.

***
Nie jest to pierwszy przykład wykorzystania tzw. fake news przez markę na polskim rynku. W 2014 r. popularna blogerka Maffashion poinformowała, że skradziono jej telefon. Jak się później okazało, była to akcja promująca Orange Cloud.

[Aktualizacja]
Marka opublikowała post, w którym m.in. wyjaśnia, że akcję przygotowała po to, by pokazać, jak wspaniali są polscy mężczyźni. Zaznacza również, że choć historia jest zmyślona, mogłaby wydarzyć się naprawdę.

  • 2

22 marca 2017

Reklama
Reklama