Amazon z rekordowymi wydatkami na reklamę
  • 0
  • 1
4.02.2020

Amazon z rekordowymi wydatkami na reklamę

W minionym roku Amazon wydał na reklamę 11 mld dol. To wzrost o 2,8 mld dol., czyli 34%. Gigant e-commerce wyprzedził tym samym Procter & Gamble i Unilevera.

Założona przez Jeffa Bezosa w 1994 r. firma zwiększyła wydatki na reklamę niemal dwudziestokrotnie w ciągu ostatniej dekady. W 2009 r. były to 593 mln dol., w 2014 już 3,3 mld dol. Rok 2019 zamknął się w kwocie 11 mld dol. – wynika z danych firmy.

Skala wydatków Amazona oznacza, że wyprzedził on gigantów z branży towarów konsumpcyjnych – firmy Procter & Gamble i Unilever – w wyścigu o miano największego reklamodawcy na świecie.

Amazon jest prawdopodobnie największym reklamodawcą na Ziemi. Odpowiada za prawie 2% wszystkich wydatków reklamowych – mówi Brian Wieser, prezes GroupM (WPP).

Firma ujawniła w swoim raporcie rocznym, że jej całkowity koszt marketingu wyniósł 18,9 mld dol. Z tego 11 mld dol. przeznaczono na reklamę, a około 7,9 mld dol. to pozostałe koszta.

Koncern P&G, który uważany był dotąd za największego reklamodawcę świata, podał, że jego wydatki na reklamę spadły w 2019 r. o 350 mln dol., do 6,8 mld dol. Koszty sprzedaży, koszty ogólne i administracyjne, w tym koszty związane z marketingiem i inne, wyniosły 19,1 mld dol.

Amazon stał się także znaczącym właścicielem mediów w ostatnich latach, oferując przestrzeń reklamową na swojej stronie internetowej. Firma podała, że zanotowała 14,1 mld dol. głównie ze sprzedaży reklam, chociaż kwota ta, która wzrosła o 39% rok do roku, obejmowała również przychody z „niektórych innych oferowanych usług”.

Według eMarketera Amazon zajmuje obecnie czwarte miejsce na świecie pod względem sprzedaży reklam cyfrowych – za Google, Facebookiem i Alibabą.

Największe rynki dla firmy Bezosa to: USA, Niemcy, Wielka Brytania oraz Japonia. Przedsiębiorstwo ma w swym portfolio taki marki, jak Alexa, Fire, Fresh, Kindle, Prime, Prime Video, Twitch czy Web Services.

Źródło: www.campaignlive.com

  • 1
Amazon z rekordowymi wydatkami na reklamę

Amazon wydał 11 mld dol. na reklamę w 2019 r.

4 lutego 2020

  • 4
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
4.02.2020

Znane osoby mówią, jak dbają o zdrowie, w kampanii „Zdrowiej”

Codzienne nawyki związane z odżywianiem, aktywnością sportową czy uzależnieniami mogą być kluczowe w profilaktyce chorób nowotworowych. O tym mówi kampania stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, przygotowana z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem. W akcję „Zdrowiej” włączyli się: Daria Widawska, Katarzyna Bosacka, Joanna Koroniewska, Cyber Marian, Anna Jaworska, Katarzyna Zielińska oraz Joanna Górska.

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
4.02.2020

Najbardziej znani sponsorzy sportu. Badanie ARC Rynek i Opinia

Ze sponsoringiem sportu Polacy najczęściej kojarzą firmy: PKN Orlen, Adidas oraz Nike. Przyglądając się najpopularniejszym dyscyplinom sportowym, można dostrzec jednak marki, które są bardziej kojarzone z poszczególnymi dyscyplinami ze względu na wieloletnie zaangażowanie. Takim przykładem jest choćby Plus. Ten na poziomie ogólnym jako sponsor sportu kojarzony jest spontanicznie przez 9% osób, a już jako sponsor siatkówki przez 37% badanych. Takie wyniki przynosi raport „Sponsoring monitor” ARC Rynek i Opinia.