Alkohole a sposoby spędzania wolnego czasu przez Polaków – wyniki badania SW Research
  • 1
  • 0
31.01.2017

Alkohole a sposoby spędzania wolnego czasu przez Polaków – wyniki badania SW Research

Ulubionym napojem alkoholowym Polaków jest piwo – wynika z badania zrealizowanego przez SW Research. Równocześnie osoby, które wskazały ten alkohol, deklarują, że czas wolny najczęściej spędzają na oglądaniu telewizji.

27 proc. Polaków mówi, że ich ulubionym alkoholem jest piwo, jedna piąta wskazuje na wino, a co dziesiąty badany jako ulubiony trunek wymienia whisky. To samo badanie pokazuje, że wódka, która przez wielu traktowana jest jako nasz narodowy alkohol, znajduje się dopiero na czwartym miejscu pod względem popularności.

Wyniki badania potwierdzają, że jesteśmy świadkami rewolucji na rynku alkoholi. Z jednej strony Polacy zdecydowanie chętniej sięgają po alkohole lżejsze, czego dowodzi rosnąca popularność piwa. Z drugiej zaś obserwujemy wzrost popularności alkoholi, którym towarzyszy wysoka kultura picia, bo do takich z pewnością należą wino i whisky. I ten trend zainspirował nas do sprawdzenia, w jaki sposób miłośnicy poszczególnych kategorii alkoholi spędzają wolny czas – mówi Piotr Zimolzak, dyrektor ds. badań i analiz w SW Research.

Jak wykazało badanie, oglądanie telewizji to ulubiona forma spędzania wolnego czasu przez Polaków – niezależnie od preferowanego alkoholu. Tym jednak, co zwraca uwagę, jest fakt, że wyróżniają się w tej grupie osoby lubiące wódkę (70,5 proc.) oraz piwo (57 proc.). Ci sami respondenci jako drugą najczęściej wybieraną formę relaksu wskazywali czytanie książek. 

Sytuacja wygląda inaczej, jeśli chodzi o amatorów wina. Najpopularniejsze w ich wypadku okazało się spędzanie czasu na poznawaniu literatury (50 proc.). Oglądanie telewizji, choć bardzo popularne, w ich rankingu zajęło kolejne miejsce.

W tej układance zdecydowanie wyróżniają się miłośnicy whisky. Wprawdzie podobnie jak pozostali wskazali telewizję jako ulubioną rozrywkę, stawiali ją jednak niewiele wyżej niż spotkania ze znajomymi, czytanie książek czy wyjście do kina.

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie www.swresearch.pl.

O badaniu
Badanie zrealizowane zostało przez agencję SW Research między 16 a 18 stycznia 2017 r., metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Przeprowadzono 827 ankiet wśród osób, które ukończyły 18 lat. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję. Celem było określenie sposobów spędzania wolnego czasu przez konsumentów poszczególnych kategorii alkoholi.


31 stycznia 2017

Reklama
Reklama