„Raz Aldi, zawsze Aldi” – nowa kampania marketingowa sieci sklepów
  • 0
  • 5
2.09.2019

„Raz Aldi, zawsze Aldi” – nowa kampania marketingowa sieci sklepów

Aldi stawia na nową komunikację. Sieć dyskontów rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem „Raz Aldi, zawsze Aldi”, będącym jednocześnie nowym sloganem brandu. Bohaterami kampanii są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych. W działania zaangażowano aktorkę Sonię Bohosiewicz.

Aktywności wystartowały 2 września. Prowadzone będą w prasie, radiu, na outdoorze oraz w oraz Internecie. Pierwszym etapem są działania wizerunkowe. Slogan nawiązuje do jednej z cech tożsamości marki definiującej Aldi jako „sklep ulubionych produktów”. Hasło zastąpi dotychczasowe „Wysoka jakość w dobrej cenie”, które ponad 10 lat przyświecało sieci w jej działaniach.

Wprowadzenie kampanii zostało poprzedzone gruntowną analizą rynku polskiego oraz rynków zagranicznych, na których działa Aldi. Przeprowadzone przez nas badania jakościowe i ilościowe, a także pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne pozwoliły nam określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony Aldi, będące filarem nowej komunikacji marketingowej – komentuje Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi w Polsce.

Wyniki tych badań pozwoliły na postawienie tezy, że oprócz komfortu zakupów i atrakcyjnych cen jednym z istotniejszych czynników wyróżniających Aldi na tle konkurencji są produkty marek własnych, które mają swoich fanów wśród klientów. Aldi jest sklepem ulubionych produktów – sygnowanych marką własną, a więc takich, których nie ma w innych sklepach.

Często to właśnie ulubiony produkt decyduje o wyborze sklepu na codzienne zakupy. Ulubiona kawa, ukochany serek dziecka czy najlepsze przekąski na wspólny wieczór z przyjaciółmi. To właśnie te unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają – komentuje Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi w Polsce.

Produktami, od których marka zaczyna kampanię wizerunkową, są:

  • kiełbaski norymberskie HoWe,
  • jaja z wolnego wybiegu Hofland,
  • kawa Mild Markus, c
  • zekolada alpejska śmietankowa Château,
  • pieczywo (brioszka),
  • owoce (jabłka),
  • masło extra Milsani,
  • ser Le Coq de France.

Kampania marketingowa składa się z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Komunikacja prowadzona jest w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe.

Wzmocnieniem komunikacji jest także zaproszenie do współpracy aktorki Soni Bohosiewicz. Dokładna rola aktorki zostanie ujawniona w kolejnych odsłonach komunikacji.

  • Opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji: Scholz & Friends
  • Zakup mediów: U2 Media (radio, prasa, outdoor) i Booost (Internet)
  • Działania w Internecie, w tym w social media: The Digitals
  • 5

Nowa kampania znanego dyskontu

2 września 2019