Aldi eliminuje plastik – opakowania marek własnych wyłącznie z recyklingu
  • 0
  • 1
24.07.2020

Aldi eliminuje plastik – opakowania marek własnych wyłącznie z recyklingu

Sieć sklepów Aldi zapowiada, że do końca 2020 r. wszystkie rodzaje opakowań dla produktów marek własnych będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł. Z kolei do końca 2025 r. wszystkie opakowania artykułów marek własnych będą nadawać się do recyklingu.

Do końca roku ze sklepów marki znikną też jednorazowe produkty powstałe z tworzyw sztucznych. Takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki.

Dążenie do redukcji plastiku przejawia się m.in. w wycofaniu jednorazowych toreb zakupowych i zastąpieniu ich torbami wielokrotnego użytku. Torby jednorazowe zostały usunięte ze wszystkich sklepów w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Polsce.

Aldi zapowiada także wprowadzenie wielorazowych siatek na warzywa i owoce we wszystkich swoich sklepach. Sieć podjęła decyzję, że do 2023 r. wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą miały opakowania przyjazne dla środowiska. Tym samym wyeliminowane zostaną tzw. reklamówki „zrywki”.

W 2019 r. sieci udało się oszczędzić około 369 ton tworzyw sztucznych.

  • 1
Aldi eliminuje plastik – opakowania marek własnych wyłącznie z recyklingu

Aldi eliminuje plastik – opakowania marek własnych wyłącznie z recyklingu

24 lipca 2020

23 lipca 2020

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
23.07.2020

„Dekalog walki z dezinformacją” – drugi etap kampanii „Rzeczpospolitej”

„Rzeczpospolita” tworzy „Dekalog walki z dezinformacją”. W ramach drugiej odsłony kampanii „Odporni na dezinformację” opracowano 10 reguł ułatwiających rozpoznanie fałszywych, zmanipulowanych treści. Od najbliższego czwartku w „Rzeczpospolitej” i na RP.pl będą się ukazywać wywiady rozwijające każdy z punktów dekalogu. Wśród rozmówców znaleźli się m.in. Jakub Bierzyński, prof. Jerzy Bralczyk, Dorota Gawryluk i Edwin Bendyk.