Aktywistki zamiast aniołków Victoria’s Secret
  • 0
  • 1
21.06.2021

Aktywistki zamiast aniołków Victoria’s Secret

Marka bieliźniana Victoria’s Secret uruchomiła platformę „VS Collective”. W jej ramach aniołki, czyli piękne modelki, z których słynie brand, zastąpione zostaną przez aktywistki i przedsiębiorczynie.

Marka ogłosiła start platformy za pośrednictwem Instagrama. Nowymi twarzami marki zostały:

  • Priyanka Chopra Jonas – aktorka, producentka, przedsiębiorczyni,
  • Valentina Sampaio – działaczka LGBTQ+, modelka, aktorka,
  • Paloma Elsesser – działaczka ciałopozytywności, modelka,
  • Megan Rapinoe – piłkarka, działaczka LGBT i na rzecz równości płac,
  • Eileen Gu – narciarka, modelka, działaczka na rzecz kobiet,
  • Amanda de Cadenet – fotografka, działaczka na rzecz równości,
  • Adut Akech – uchodźczyni z Sudanu, działaczka na rzecz zdrowia psychicznego, modelka.

Będą one współpracować z marką, by tworzyć „rewolucyjne kolekcje produktów oraz fascynujące i inspirujące treści”. Będą też brały udział w tworzeniu wewnętrznych programów dla pracowników i zajmą się wspieraniem spraw ważnych dla kobiet.

Przez lata część analityków i inwestorów naciskała na Victoria’s Secret, by zaczęła podążać w tym kierunku. W międzyczasie pojawiło się kilka marek, w tym Fenty Rihanny czy należąca do American Eagle Aerie. Nie tylko zdobyły one udziały w rynku, ale i pozyskały przychylność feministycznej krytyki.

Martin Waters, CEO Victoria’s Secret oświadczył, że marka zmierza teraz bardziej do inkluzywności niż ekskluzywności. Klienci zauważają to i głosują portfelami. Na razie VS pomimo problematycznej reputacji zarabia pieniądze. W zeszłym roku osiągnęła 5,4 mld dol. ze sprzedaży, nawet przy zamkniętych z powodu pandemii sklepach. A każda poważna zmiana niesie ryzyko dla tej sprzedaży.

Z pewnością istnieje spora grupa osób, które będą urażone nowym wizerunkiem. Wiadomo, że nawet łagodniejsze przemiany mogą obrazić konsumenta, który jest emocjonalnie związany z konkretną marką. Oczywiście może on porzucić markę.

Rebranding wiąże się z ryzykiem, z którym jednak można sobie poradzić. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie będzie to pierwsza marka, która spróbuje sprzedać inkluzywność, feminizm czwartej fali i wzmocnienie pozycji kobiet poprzez seksowną bieliznę. Fenty już to zrobiło, i to z powodzeniem – uważa Thomai Serdari, profesor marketingu marek luksusowych i brandingu z University Stern School of Business w Nowym Jorku.

Z kolei Lee Peterson, executive vice president of thought leadership and marketing w WD Partners widzi ryzyko pojawienia się jeszcze innego napięcia. Może ono wystąpić między zarządem firmy zdominowanym przez kierownictwo z amerykańskich korporacji a bardziej aktywistycznymi członkami „VS Collective”.

Źródło: www.marketingdive.com

  • 1
aktywistki zamiast aniołków

Aktywistki zamiast aniołków VS

Marketerod2003

1 miesiąc temu

Zajmuję się performance marketingiem, tym takim wiecie, "twardym" i moja reakcja na to: zieeeew, pod głupiejące społeczeństwo. Chociaż szanuję za pomysłowość .

21 czerwca 2021

  • 0
  • 8
  • 0
  • 0
  • 1
21.06.2021

Średnia suma koszyka zakupowego w maju niższa o 4,9% niż przed rokiem

Mimo rosnącej inflacji ceny w sieciach handlowych analizowanych w badaniu i raporcie „Koszyk zakupowy” spadły nieznacznie – o 0,04% wobec kwietnia oraz o 4,9% wobec maja 2020 r. Eksperci ASM Sales Force Agency obserwują silną konkurencję pomiędzy sieciami, zwłaszcza po luzowaniu pandemicznych obostrzeń. Zakupy przez Internet wciąż pozostają znacznie droższą alternatywą dla sklepów stacjonarnych. Po raz czwarty w tym roku najtańszy koszyk zakupowy zaoferował Auchan.