Aktor mówi różnymi językami dzięki sztucznej inteligencji w reklamach Purios
  • 13
  • 1
2.07.2020

Aktor mówi różnymi językami dzięki sztucznej inteligencji w reklamach Purios

Marka Purios (piany natryskowe PUR) wykorzystała AI w filmach instruktażowych przeznaczonych na rynki zagraniczne. Dzięki technologii modyfikacji twarzy sprawiła, że polski aktor wypowiada się w językach krajów, w których emitowane jest wideo.

Celem projektu jest rozwój sprzedaży marki Purios na rynkach zagranicznych oraz wzmocnienie świadomości marki na rynkach: francuskim, belgijskim i rumuńskim. Firma kieruje do klientów komunikację wideo z treściami edukacyjnymi.

Filmy instruktażowe, przeznaczone głównie do B2B, zostały nagrane i zmontowane w języku polskim. Dodanie napisów bądź dubbingu nie dałoby efektu, który firma chciałaby wykorzystać w komunikacji z klientem międzynarodowym. Zmodyfikowano więc nagrane wcześniej filmy za pomocą sztucznej inteligencji w taki sposób, aby treści były prezentowane w języku ojczystym klienta, do którego zostanie skierowany przekaz wideo.

Marce zależało na naturalnym wyglądzie filmów. Zastosowana technologia modyfikacji m.in. mimiki pozwoliła na stworzenie odpowiedniej jakości materiałów wideo bez potrzeby dodatkowego angażowania native speakerów i ekip produkcyjnych. Nie trzeba było też organizować kolejnych dni zdjęciowych oraz montażowych przeznaczonych na nagrywanie filmów w różnych wariantach językowych.

Porównanie tego samego filmu po polsku z filmami po francusku oraz po rumuńsku:

– Wykorzystaliśmy opartą na sztucznej inteligencji technologię stworzoną przez londyńskie studio. Efekt zastosowanych algorytmów i technik produkcji przy modyfikacji twarzy tej samej firmy można zobaczyć np. w zrealizowanych kampaniach z udziałem Davida Beckhama „Malaria must Die” czy Snoop Dogga z marką JustEat (MenuLog). Podobną technologię wykorzystano również przy „odmłodzeniu” aktorów w filmie „Irlandczyk” w reż. Martina Scorsese (realizacja innego zespołu) – wyjaśnia Marcin Bacia, marketing director Purios/Purinova.

– Studio, które przygotowało dla nas filmy, pracuje też np. dla firmy Google, co wskazuje na duże zainteresowanie tą technologią wśród największych marek. W Polsce na rynku budowlanym jesteśmy pierwszymi, którzy testują technologię sztucznej inteligencji w komunikacji z klientem – dodaje.

Historia powstania tych filmów ujęta została w wideo. Pozwala ono zajrzeć za kulisy całego projektu:

– Technologia sztucznej inteligencji nie ma ograniczeń. Z jednego dobrze przygotowanego i nagranego filmu mogliśmy wyprodukować materiały komunikacyjne w dowolnym języku, co pozwoli na lepszą i szybszą komunikację z klientami – dodaje Bacia.

Filmy po polsku:

Filmy „przetłumaczone” z polskiego za pomocą AI na język francuski:

Filmy „przetłumaczone” z polskiego za pomocą AI na język rumuński:

Właścicielem marki Purios jest polska firma Purinova z Bydgoszczy. Pomysł oraz realizacja projektu: marketing team marki Purios.

  • 1
Aktor mówi różnymi językami dzięki sztucznej inteligencji

W reklamach pian natryskowych aktor mówi różnymi językami dzięki sztucznej inteligencji

2 lipca 2020