- 1
- 1
Agencja Ancymony o problemach przetargowych w kampanii „Brief, please!”
Osią kampanii pod hasłem „Brief, please!” jest seria spotów, których bohaterami są klient i kreatywny. Rozmawiają o typowych problemach i wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża przy tworzeniu strategii komunikacyjnych.
Przerysowana gra aktorska, sarkazm, łamanie czwartej ściany i zabawa kiczem. Wszystko to sprawia, że „antybohaterowie” odzierają środowisko reklamowo-marketingowe z niepotrzebnego patosu. Celem jest dotarcie do tego, co najważniejsze: efektywności sprzedażowej. Agencja Ancymony chce trafić z tą kampanią do odważnych marek, oczekujących partnerskiej współpracy z wyspecjalizowanymi zespołami.
– Walcząc o serca i portfele współczesnych klientów, nie warto prowadzić równolegle wojenek domowych – z innymi agencjami czy jeszcze gorzej: z własnym klientem. Postanowiliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki jest wspólny wróg klienta i agencji? I to pozwoliło na stworzenie listy wyzwań rynkowych i mini-spotów na ich temat:
- coraz bardziej wymagający klienci,
- rosnące koszty mediów,
- paradoks wyboru,
- szum informacyjny,
- ślepota banerowa i wiele innych.
Najpierw rozprawimy się z lukrowaniem briefów, a potem pokażemy, jak zwyciężać na rynku ramię w ramię z nami. Efektownie, ale przede wszystkim efektywnie – tłumaczy Stella Gonet, creative & strategy executive director w agencji Ancymony.
W kreację i produkcję spotów i materiałów promocyjnych zaangażowane były wszystkie business unity agencji. Zarówno sam proces tworzenia kampanii, jak i jej tonality jest odzwierciedleniem misji agencji: „Two-żyć z frajdą”.
Głównych ról nie odegrali profesjonalni aktorzy, ale managerowie z Ancy:
- Wojciech Papuziński (associate creative director & business unit manager),
- Bartosz Broda (business unit manager).
Elementem uzupełniającym jest landing page z ankietą prospektingową w duchu kampanii.
Kampania jest w całości realizowana przez Ancymony. Odbywać się będzie w kanałach digital (YouTube, Meta, LinkedIn) i potrwa dwa miesiące.
- Idea kreatywna kampanii: Stella Gonet.
- Scenariusz: Maciej Bojda, Katarzyna Katner, Sylwia Kaczorowska, Julita Semrau.
- Reżyseria: Maciej Urbanek.
- Operator: Jakub Kiełtucki.
- Asystent operatora: Kamil Klimuszko.
- Produkcja: Joanna Jastrzębska, Anna Siwek.
- Postprodukcja: Katarzyna Skoczylas-Siwek, Maciej Urbanek, Roksana Wantulok.
- Aktorzy: Wojciech Papuziński, Bartosz Broda.
- Planowanie kampanii w mediach: Kamila Fenik.
- 1