Adidas zmienił Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci
AdvertisementAdvertisement
  • 1
  • 5
18.09.2020

Adidas zmienił Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci

Marka Adidas chce zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery kolekcji Clean Classics. Przygotowała więc aktywację, w ramach której zmieniła Warsaw Sneaker Store (Szopex) w wysypisko śmieci.

Buty Clean Classics w całości wykonano z materiałów pochodzenia naturalnego i z recyklingu. W związku z wprowadzeniem ich na rynek marka unaoczniła, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia. W każdej sekundzie na świecie produkuje się go 11 ton. W skali roku to 350 mln ton [1]. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkód przysparza on naszej planecie – argumentują przedstawiciele marki.

W związku z tym 12 września w Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie można było zrobić zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez okna i sięgająca aż po sam sufit.

Kolekcja Clean Classics to zobowiązanie Adidasa do rzucenia wyzwania procesowi produkcyjnemu i przeprojektowania modeli z linii Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Nowe wegańskie buty mają:

  • cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu,
  • podeszwę z gumy odnawialnej,
  • sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.

Guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen – serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.

Strategią, kreacją, produkcją aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracą z influencerami zajęła się agencja VMLY&R. Produkcja wideo – Shootme. Aktywacja potrwa do 30 września.

[1] Statista 2019, Global Plastic Production

  • 5
Adidas zmienił swój sklep w wysypisko śmieci

Adidas zmienił swój sklep w wysypisko śmieci – Warsaw Sneaker Store przy ul. Chmielnej

18 września 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.09.2020

Polacy zakupy w Internecie robią raz w miesiącu lub częściej – badanie firmy ExpertSender

Polacy chętnie robią zakupy w e-sklepach – pokazuje raport „Zakupy online w Polsce 2020” firmy ExpertSender. W ciągu miesiąca 31% badanych wydało od 101 do 300 zł, a 28% od 301 do 500 zł. Najbardziej pożądanym udogodnieniem dla co piątego ankietowanego jest szybka i przewidywalna dostawa, natomiast największym utrudnieniem są wyskakujące reklamy na stronach internetowych. Prawie co 10. osoba zadeklarowała, że nie porzuciła ostatnio koszyka w e-sklepie.