Adidas wstrzymał reklamy wideo na Facebooku. Niezadowalająca skuteczność?
  • 0
  • 0
10.05.2018

Adidas wstrzymał reklamy wideo na Facebooku. Niezadowalająca skuteczność?

Adidas wstrzymał zakup reklam wideo na Facebooku. Zastanawia się nad ograniczeniem wydatków w serwisie ze względu na obawy, że kreacje nie docierają tam do internautów – podaje serwis Digiday, powołując się na trzy anonimowe źródła w agencjach.

Ponad 30% tego, co Adidas wydaje na reklamę na Facebooku, może być trwonione – mówi pracownik jednej z agencji, która niedawno zakończyła audyt wydatków w serwisie społecznościowym.

Przedstawiciele agencji twierdzą, że firma jest też sfrustrowana ograniczoną ilością danych udostępnianych przez Facebooka reklamodawcom, by mogli sprawdzać skuteczność reklam. Jednocześnie reklamowanie się w serwisie staje się coraz droższe.

Jak podkreślają źródła, wskaźniki widoczności reklam Adidasa na Facebooku nie są wystarczająco wysokie. W ostatnim roku tylko 22% kreacji wideo reklamodawcy zostało odtworzonych w polu widzenia. Producent sportowej odzieży i obuwia sprawdza to z pomocą firmy Moat.

Adidas nie jest jedyną firmą niezadowoloną z kampanii na Facebooku. Jak pokazuje badanie CMO Council przeprowadzone wśród 233 senior marketerów, 62% z nich twierdzi, że fałszywe dane pomiarowe Facebooka zmusiły ich do wycofania wydatków. Niewielu jednak opuściło serwis Zuckerberga całkowicie.

Zarówno sam Adidas, jak i Facebook odmawiają komentarza w tej sprawie.

Źródło: www.digiday.com

10 maja 2018