Adidas stworzył wirtualną galerię sztuki
  • 1
  • 3
21.05.2019

Adidas stworzył wirtualną galerię sztuki

Nowy model butów Adidas Nite Jogger promowany jest kampanią „Nigdy nie jest zbyt późno”. W jej ramach marka przygotowała aplikację mobilną wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości. Prezentuje w niej prace graficzne artystów.

Aplikacja CreatorsByNite pozwala zobaczyć prace 3D ilustratorki Anny Augustynowicz (Augustynki) oraz streetartowców Łukasza Habiery (Nawera) i Oskara Podolskiego (Oesu) w przestrzeni miejskiej. Artyści inspirowali się hasłem kampanii „Nigdy nie jest zbyt późno”, tworząc grafiki w wirtualnej rzeczywistości.

Zaprojektowali je za pomocą Google Tilt Brush – aplikacji VR do tworzenia modeli 3D. Umożliwia ona zastosowanie różnych technik malarskich i graficznych, wybór struktur, tekstur i kolorów oraz prostych animacji.

Artyści zostali wyposażeni w gogle HTC Vive oraz dwa kontrolery. W efekcie powstały trzy interpretacje hasła:

  • kolaż z wykorzystaniem zdjęć ambasadorów marki – Maffashion i Żabsona,
  • streetartowy but 3D,
  • typograficzny kubik z butem.

Proces tworzenia grafik został zarejestrowany i zmontowany w formie krótkiego wideo. Składa się ono z ujęć PoV (podglądu z gogli VR), materiału z wykorzystaniem techniki greenbox oraz animowanych modeli 3D.

Po raz pierwszy grafiki zostały zaprezentowane w wirtualnej galerii sztuki podczas kwietniowego eventu „Newonce by Nite” połączonego z otwarciem Newonce.baru w Warszawie. Teraz można je zobaczyć dzięki CreatorsByNite. Grafiki można wyświetlać w rozszerzonej rzeczywistości w dowolnym miejscu.

Dodatkowo Adidas przygotował konkurs, o którego szczegółach informowało troje artystów oraz influencerzy związani z marką. Są to m.in.: @dziarmadziarma, @porcjafrytek, @romekgelard i @teamhypetalk.

Kreacja oraz realizacja projektu: agencja Labcon.

  • 3

Anna Augustynowicz

Łukasz Habiera

Oskar Podolski

21 maja 2019