- 0
- 1
9 na 10 marketerów planuje kampanię wizerunkową w ciągu najbliższych 12 miesięcy
90% globalnych marketerów inwestuje w budowanie marki w celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu. CNN International Commercial publikuje raport „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth”.
CNN International Commercial (CNNIC) wraz z firmą konsultingową MTM przeprowadziły badanie oparte na opiniach 1090 senior liderów marketingu. Respondenci pochodzili z dwunastu globalnych rynków. W badaniu wzięli udział m.in. dyrektorzy ds. marketingu, wiceprezesi, kierownicy działów marketingu oraz dyrektorzy ds. mediów. W badaniu przeanalizowano kluczowe czynniki skutecznego, długoterminowego budowania marki i tworzenia znaczących relacji z konsumentami i klientami. Na podstawie wyników opublikowany został raport: „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth” („Siła marki: strategie natychmiastowego wpływu i przyszłego wzrostu”).
W badaniu szczegółowo przeanalizowano przemyślenia, strategie i priorytety marketerów. Wyłaniający się przekaz jest jasny. Mimo dużej presji na inwestowanie w szybkie i krótkoterminowe sukcesy marketerzy priorytetyzują długoterminowe inwestycje w markę i angażujący storytelling.
Rozwój technologii, niepewne warunki ekonomiczne oraz osłabienie i rozproszenie uwagi odbiorców stanowią poważne współczesne wyzwania. W ich obliczu marka powinna pozostawać spójnym i przekonującym komponentem.
Badanie ujawniło wyraźne trendy i wnioski:
- Budowanie marki jest najważniejszym celem marketingowym. 78% marketerów twierdzi, że „poprawa świadomości i reputacji marki” jest ich najważniejszym celem marketingowym w tym roku.
- Budowanie marki zapewnia jej trwałą wartość i długoterminowy wzrost. Dziewięciu na dziesięciu marketerów planuje kampanię wizerunkową w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
- Podejście „always-on” stawia marki na pierwszym miejscu. 65% marek często polega na reklamie „always-on” w celu wzmocnienia wartości marki i osiągnięcia długoterminowego wzrostu.
- Kampanie zorientowane na wartości firmy i storytelling zajmują centralne miejsce. 81% marketerów zamierza włączyć do swoich działań marketingowych tematy związane z:
- budowaniem społeczności wokół marki,
- ochroną środowiska,
- sprawami społecznymi,
- ładem korporacyjnym (ESG).
- Media informacyjne są nadal niezbędne. 91% marketerów zgadza się, że serwisy informacyjne są niezbędne do budowania marki. Z kolei 83% wskazuje na to, że reklamowanie się podczas ważnych wydarzeń na świecie nie szkodzi wizerunkowi ich marki.
Badanie objęło uczestników z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, RPA, Australii, Japonii, Indii, Singapuru, Korei Południowej i Hongkongu.
- 1