9 błędów podczas projektowania opakowań – sprawdź, czy je popełniasz
  • 0
  • 1
13.05.2016 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

9 błędów podczas projektowania opakowań – sprawdź, czy je popełniasz

„Opakowanie sprzedaje” to często powtarzana teza, z którą zgadza się większość brand managerów. Choć jest ona słuszna, to najczęściej mylnie jest utożsamiana wyłącznie z opakowaniami jednostkowymi produktów, np. czekolad czy jogurtów. Tymczasem to, w jaki sposób prezentuje się produkt na półce, bardzo często zależy od opakowania zbiorczego. Jego ulepszenie może mieć znaczny wpływ na sprzedaż!
(Artykuł promocyjny)

Opakowanie pierwotnie spełniało funkcję ochronną i służyło do przechowywania produktów. Z czasem marketerzy zauważyli, że to właśnie opakowanie sprzedaje produkt i należałoby poświęcić mu więcej uwagi.

Wtedy przyszedł czas na niebanalne kształty, przykuwające uwagę kolory i grafiki. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że projektując opakowania jednostkowe, producenci zapomnieli o miejscu sprzedaży, czyli o półce sklepowej, na której produkty wystawiane są w opakowaniach zbiorczych.

W efekcie konsument czasem widzi szare, nieciekawe opakowanie zbiorcze, które nierzadko zasłania tak długo dopracowywane i kolorowe opakowanie jednostkowe. Brzmi znajomo?

Poznaj 9 błędów na drodze do większej sprzedaży

DS Smith od lat obserwuje oraz analizuje jakość i funkcjonalność opakowań na sklepowych półkach. Swoimi spostrzeżeniami oraz wiedzą dzieli się na bezpłatnych warsztatach w Impact Centre, na które zaprasza wszystkie zainteresowane tym tematem firmy.

Podczas spotkań marketerzy oraz osoby odpowiedzialne za sprzedaż wspólnie ze strategami opakowań DS Smith omawiają drogę, jaką pokonuje opakowanie ich produktów od procesu pakowania, przez łańcuch dostaw, aż do finalnego odbiorcy. Tematyka warsztatów odzwierciedla aktualne trendy i praktyki charakterystyczne dla obszaru, w jakim działa firma.

– Podczas warsztatów chcemy zwrócić uwagę profesjonalistów z obszarów marketingu i sprzedaży na aspekty opakowań, które nie są oczywiste i – z naszego doświadczenia – rzadko brane pod uwagę podczas ich projektowania. Tymczasem są one źródłem widocznych i często policzalnych usprawnień przekładających się na wzrost sprzedaży i inne parametry (KPI), z których rozliczane są działy marketingu i sprzedaży – mówi Robert Lis, kierownik ds. marketingu DS Smith Packaging, prowadzący warsztaty w Impact Centre.

Chcąc przekonać, że opakowanie zbiorcze może być źródłem przewagi konkurencyjnej i elementem innowacyjnych działań zmierzających do osiągnięcia sukcesu, firma przygotowała bezpłatny e-book: „Opakowanie w marketing mixie: 9 błędów na drodze do większej sprzedaży”.

Czytelnicy dowiedzą się z niego m.in.:

  • jak wyróżnić produkt i skutecznie zagospodarować miejsce na półce,
  • jak zaprojektować opakowania SRP, które są uniwersalne dla zróżnicowanych kanałów dystrybucji,
  • jakich błędów nie popełniać, chcąc zwiększyć sprzedaż.

Opisane w e-booku sytuacje są dziewięcioma problemami wybranymi spośród wielu tematów, które poruszane są na bezpłatnych warsztatach w Impact Centre.

Umów swoją firmę na indywidualny, bezpłatny warsztat do Impact Centre TU.
(Artykuł promocyjny)

  • 1

12 maja 2016