7 proc. marek wykorzystało w reklamach telewizyjnych kontekst pandemii – odnotował Wavemaker
  • 0
  • 1
3.06.2020

7 proc. marek wykorzystało w reklamach telewizyjnych kontekst pandemii – odnotował Wavemaker

7 proc. marek reklamujących się w okresie od połowy marca do połowy maja w telewizji odwoływało się w reklamach do Covid-19. Polskie brandy znacznie rzadziej niż zachodnie zmieniały więc komunikację w związku z pandemią – pokazuje analiza firmy Wavemaker.

7 proc. marek reklamujących się w okresie od 15 marca do 17 maja w telewizji wprowadziło kreacje uwzględniające kontekst pandemii. Robiły tak przede wszystkim marki sieci handlowych (Lidl, Biedronka) czy operatorzy telekomunikacyjni (T-Mobile, Cyfrowy Polsat), a więc marki oferujące produkty pierwszej potrzeby w czasie masowej izolacji Polaków.

Kontekst pandemii wykorzystywały także marki banków czy piwne (jak np. Lech), które kreowały poczucie bliskości z konsumentami i nawoływały do pomocy.

W przypadku co trzeciej marki nawiązującej w kreacji do Covid-19 modyfikacja reklamy polegała tylko na dodaniu tagu, np. „Stay at home”, do gotowego już spotu. Robiły tak m.in. marki OTC czy kosmetyczne.

Analiza Wavemakera obejmuje jedynie telewizję, dla której monitorowana jest pełna baza emitowanych kreacji. Więcej nawiązań do pandemii marki poczyniły w działaniach internetowych.

Wciąż jednak daleko nam do statystyk prezentowanych np. przez WFA, któremu w badaniach aż 90 proc. globalnych marketerów zadeklarowało zmiany kreacji reklamowych pod kątem Covid-19 – mówi Paweł Gala, CEO Wavemaker.

Większa zachowawczość polskich reklamodawców może wynikać m.in. ze względów budżetowych – uważa Wavemaker.

O badaniu
Analiza Wavemakera objęła reklamy ponad 660 marek promujących się w telewizji od 15 marca do 17 maja 2020 r.

  • 1
Wavemaker sprawdził, czy marki wykorzystały w reklamach kontekst pandemii

Wavemaker sprawdził, czy marki wykorzystały w reklamach kontekst pandemii

Piotr S.

1 miesiąc temu

"– Wciąż jednak daleko nam do statystyk prezentowanych np. przez WFA, któremu w badaniach aż 90 proc. globalnych marketerów zadeklarowało zmiany kreacji reklamowych pod kątem Covid-19 – mówi Paweł Gala, CEO Wavemaker". O ile dobrze pamiętam badania WFA na 32 firmach członkowskich wskazały, że 81% z nich wstrzymuje działania reklamowe, a 79% przygotowuje nowe. Jest to zatem mniej niż 90%. Poza tym firmy, które były indagowane przez ankieterów WFA są szczególne, przede wszystkim ze względu na swój potencjał. Jak można było przeczytać w artykule zamieszczonym na tym portalu ich wydatki reklamowe wynoszą prawie 60 mld dolarów rocznie.

3 czerwca 2020

2 czerwca 2020