56 nominacji do IAB Mixx Awards 2019
  • 0
  • 1
25.10.2019

56 nominacji do IAB Mixx Awards 2019

Jury IAB Mixx Awards 2019 spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze internetowe kampanie reklamowe poznamy 27 listopada.

O złote, srebrne i brązowe statuetki będą walczyć 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB Mixx Awards kierowany jest zarówno do agencji, jak i reklamodawców – niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną* i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB Mixx Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu.

Po drugie, Internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.

Jury IAB Mixx Awards złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców – oceniało zgłoszone projekty jako całość. Uwzględniano 4 kluczowe czynniki:

  • strategię,
  • kreację,
  • wykonanie i wykorzystanie mediów,
  • rezultaty i ROI.

W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach – komentuje Anna Iller, branded content manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB Mixx Awards 2019.

Najpopularniejsza pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & smart solution. Ta jest przeznaczona dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w marketingu internetowym.

Szczegółowa lista nominacji:

IAB Mixx Awards 2019 – nominacje

Nazwa kampanii

Klient (Marka)

Zgłaszający i współzgłaszający

Best Use of Social Media

2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
DOBRY GŁOS DLA FIRMING Bank ŚląskiGONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Brand Awareness and Positioning

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
„Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Podlaskie. Zasil się naturąPodlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel)White Bits

Commerce

Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMETS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Jak razem daliśmy radę, czyli agile’owe podejście do zakupu mediów dla CastoramaCastoramaMindshare Polska, GroupM
SKODA Sales OnlineSKODA Polska (SKODA)PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.plCentrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl)Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com

Content Marketing

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
„Jak TO Robić?”Reckitt Benckiser (Durex)Abstra
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Cross Media Integration

„Doceniaj, nie oceniaj”BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View
Drwal – Lepsza Strona ZimyMcDonald’s Polska (Burger Drwala)OMD, DDB Warszawa, McDonald’s
Nowa Bovska FabiaSKODA Polska (SKODA Fabia)Isobar Polska, PHD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Data Driven & Precision Marketing

Mars: Psy vs. KotyMars (Pedigree, Whiskas)MediaCom, BBDO
Mini mi pasujeBMW Group Polska (Mini)Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan
odLOTowy wzrost w e-commerce – sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.PLL LOTEcselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeoOrange Polska (Orange Światłowód)Initiative, Hybrid Adtech, Reprise

Digital Experience

2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
2 for U StoriesMcDonald’s Polska (2 for U)Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD
A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieciGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House
Daj się połączyćGrupa Maspex Wadowice (Tymbark)Brainbox, Starcom, Tymbark
Huawei Facing EmotionsHuawei (Huawei Mate 20 Pro)Digitas

Games & eSport

5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy”Procter & Gamble (Old Spice)MediaCom, Fantasy Expo
Ekstraklasa GamesEkstraklasa SALagardere Sports Poland, Gameset
Monte Snack TeamZott (Monte)GoldenSubmarine, GetHero, Carat

Innovation & Smart Solution

2 for U Fajnie Się SkładaMcDonald’s Polska (2 for U)OMD, McDonald’s, DDB Warszawa
Asystent głosowy Tok FM – innowacyjny kanał dostępu do treści audioGrupa Radiowa Agory (Radio Tok FM)Spark Foundry, LiquidThread
Cost per ROPO, czyli nowe podejście do działań digitalLeroy MerlinMets, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)
Huawei Facing EmotionsHuawei (Huawei Mate 20 Pro)Digitas
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.Daimler (Mercedes-Benz)OMD, YOC

Launch

Blik Blik przelew na telefon w migPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry
Doritos – for the boldFrito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos)VMLY&R Poland, Media Direction OMD

Limited Budget

Decathlon Carbon ChallengeDecathlon B’TwinMullenLowe MediaHub, Opus B
Inna historia, taki sam hejtMuzeum Historii Żydów Polskich Polin (Wystawa „Obcy w domu. Wokół Marca’ 68”)Saatchi & Saatchi IS
Nakarm Psa z OLXGrupa OLX (OLX)Grupa OLX Sp. z o.o.
Polska na Times SquareGlob360 (naTemat.pl/Polska)Glob360

Offline Digitizing

Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukcesBP (BP Myjnie)Mindshare Polska, BP, Koala Metrics
Ostatni Twój WeekendGazeta.pl, BNP Paribas, MastercardVMLY&R Poland
Polska na Times SquareGlob360 (naTemat.pl/Polska)Glob360
Skoda Wirtualny Salon i Sales OnlineSkoda Polska PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

Online Marketing with Influencer

„Jak TO Robić?”Reckitt Benckiser (Durex)Abstra
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-itPepsiCo Poland (Mirinda)Digital Kingdom, Media Direction OMD
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialniIKEA Retail (IKEA)Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz

Performance Marketing

BMW. Dodaj do ulubionych.BMW Group PolskaChange Serviceplan, Initiative, Reprise
SEO 360 stopni dla ExpanderExpanderSEOgroup Interactive
Twoja firma z Tax CareTax CareResolution

Public Service, non-profit campaign & CSR

Nie jem
Podzielmy sięLabcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube

UX

Blik ReadyPolski Standard Płatności (Blik)Change Serviceplan, Spark Foundry
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVitaNutricia (BoboVita)Nutricia, Syzygy, K2 Precise

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach:

  • Reklamodawca Roku,
  • Agencja Roku,
  • Dom Mediowy Roku,
  • Człowiek Roku,
  • Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.

Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas gali. Poprzedzi ją IAB Mixx Conference. Wydarzenie prezentuje najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB Mixx Awards. Tematy prezentacji zostaną ogłoszone na początku listopada.

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mixx-awards.pl. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym IAB Mixx Conference i IAB Mixx Awards.

*Badanie IAB/PwC AdEx 2019 Q1

  • 1

Znamy nominowanych w konkursie na najlepsze internetowe kampanie reklamowe

 

24 października 2019