33% budżetów marketingowych może być marnowanych przez kiepskie briefy. Rusza projekt „Better Briefs”
  • 0
  • 1
14.10.2021

33% budżetów marketingowych może być marnowanych przez kiepskie briefy. Rusza projekt „Better Briefs”

15 października podczas konferencji IPA EffWorks Global 2021 twórcy inicjatywy „Better Briefs Project” przedstawią wyniki globalnego badania dotyczącego niedociągnięć w briefach marketingowych. Ze wstępnych informacji wynika, że nawet 1/3 budżetów marketingowych może być marnowana z powodu źle przygotowanych briefów.

Projekt zainicjowało dwóch australijskich strategów – Matt Davies i Pieter-Paul von Weiler. Nawiązali oni współpracę z partnerem badawczym Flood + Partners.

Przeprowadzone badanie ma ujawniać zdumiewające i niewygodne prawdy dotyczące zamieszania, rozbieżności i nieporozumień we współpracy między markami a agencjami.

W badaniu wzięto pod uwagę opinie ponad 1700 przedstawicieli marek i pracowników agencji z ponad 70 krajów.

Badanie wykazało, że reklamodawcy i agencje żyją w dwóch różnych światach:

  • 80 proc. przedstawicieli marek uważa, że piszą dobre briefy. Tylko 10 proc. agencji kreatywnych zgadza się z tym.
  • Ponad trzy czwarte marketerów (78 proc.) uważa, że pisane przez nich briefy wyznaczają jasny kierunek strategiczny. Zgadza się z tym 5 proc. przedstawicieli agencji kreatywnych.
  • 83 proc. przedstawicieli marek uważa, że tworzone przez nich briefy pisane są jasnym i zwięzłym językiem. Zgadza się z tym 7 proc. przedstawicieli agencji.

Jak pokazuje badanie, briefy są niezbędne, ale to zaniedbany temat:

  • Marketerzy (89 proc.) i agencje (86 proc.) zgadzają się, że wykonywanie dobrej pracy kreatywnej bez dobrego briefu marketingowego jest trudne.
  • Prawie wszyscy przedstawiciele marek (90 proc.) i agencji (92 proc.) zgadzają się, że brief jest jednym z najcenniejszych i paradoksalnie najbardziej zaniedbanych narzędzi.

Inicjatywa pokazuje ponadto, że słabe briefy niszczą budżety marketingowe. Respondenci oszacowali, że 33 proc. budżetu marketingowego marnuje się z powodu kiepskich wytycznych i źle ukierunkowanych prac. Obie strony uważają, że zbyt często zachodzi potrzeba wprowadzania poprawek i precyzowania briefów (marketerzy 69 proc., agencje 73 proc.). To zdaniem badanych prowadzi do straty czasu, pieniędzy i podsyca frustrację po obu stronach.

Źródło: www.bandt.com.au

  • 1
33% budżetów marketingowych może być marnowanych

33% budżetów marketingowych może być marnowanych przez kiepskie briefy

14 października 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
14.10.2021

„Zostajemy w UE” – każdy dorosły Polak mógł spotkać się z tym przekazem. Analiza IMM

Trybunał Konstytucyjny uznał, że przepisy europejskie w zakresie, w jakim organy Unii Europejskiej działają poza granicami kompetencji przekazanych przez Polskę, są niezgodne z Konstytucją RP. We wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy na Twitterze Donald Tusk wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys. Łącznie w ciągu pięciu dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys., z dotarciem* 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów.