30% mniej postów oznaczonych jako współpraca z markami na Instagramie. Badanie Socialbakers
  • 0
  • 1
19.06.2020

30% mniej postów oznaczonych jako współpraca z markami na Instagramie. Badanie Socialbakers

Liczba influencerów na Instagramie, którzy oznaczają tagiem sponsorowane posty, spadła w kwietniu o 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Była najniższa od sierpnia – pokazuje badanie firmy Socialbakers.

Użycie tagu #Ad zmniejszyło się w styczniu o 38% w porównaniu z rokiem poprzednim, co wskazuje na trend spadkowy, który rozpoczął się jeszcze przed pandemią.

Marki zaczęły ograniczać współpracę z influencerami w listopadzie 2019 r. Spadek utrzymywał się w 2020 r. Między kwietniem 2019 r. a kwietniem 2020 r. zanotowano spadek o 37%. Podobnie efektywność influencer marketingu, którą Socialbakers definiuje jako stosunek średniej liczby interakcji z postem influencera na temat marki do własnego postu marki, spadła o 41% rok do roku.

Najczęściej w ciągu pierwszego kwartału 2020 r. influencerzy w swych postach wspominali o Walmarcie. Detaliczny gigant otrzymał ponad 800 wzmianek od około 550 influencerów na Instagramie.

Od połowy marca do połowy maja zmniejszyła się liczba wzmianek o:

  • imprezach (-36%),
  • okularach przeciwsłonecznych (-27%),
  • festiwalach muzycznych (-24%),
  • sztukach scenicznych (-24%),
  • wakacjach (-23%),
  • winie (-19%),
  • wydarzeniach na żywo (-19%),
  • hotelach (-18%),
  • owocach morza (-18%),
  • klubach nocnych (-18%).

Niektóre z tych kategorii mogą się odbić, ponieważ blokady powoli znikają i zaczyna się sezon letni.

Wśród tematów, które zyskiwały na znaczeniu w mediach społecznościowych, są ubezpieczenia. Odnotowały one największy wzrost w pierwszym kwartale, gdy pandemia Covid-19 zwiększyła zainteresowanie zdrowiem i bezpieczeństwem finansowym. 14% wzrostu wzmianek o kategorii od połowy marca do połowy maja zanotowały telefony komórkowe (4,5%), przepisy kulinarne (4,5%), telewizory (3,3%) i polityka (1,5%).

Skuteczność marketingowa kampanii z influencerami również spadła w kwietniu. Podczas gdy wskaźnik wydajności spadł w kwietniu o 41% w porównaniu z rokiem poprzednim, niektóre branże osiągnęły wyniki lepsze niż średnie. Posty influencerów na temat opieki zdrowotnej były 4,2 razy wydajniejsze niż posty firm. Podobnie było z finansami (3,9 razy), telekomunikacją (3,8 razy) i zakwaterowaniem (2,7 razy). Branże, które osiągnęły gorsze wyniki, to linie lotnicze (0,2 razy), artykuły sportowe (0,4 razy) i motoryzacja (0,6 razy).

Źródło: www.mobilemarketer.com

  • 1
badanie Socialbakers

Badanie Socialbakers na temat influencer marketingu na Instagramie

19 czerwca 2020