Jadwiga Mołoń laureatką 25. edycji Galerii Plakatu AMS - Marketing przy Kawie
25. edycja Galerii Plakatu AMS – Jadwiga Mołoń laureatką, Anna Frydrych wyróżniona za plakat 20-lecia
  • 0
  • 8
13.12.2024

25. edycja Galerii Plakatu AMS – Jadwiga Mołoń laureatką, Anna Frydrych wyróżniona za plakat 20-lecia

Jadwiga Mołoń wygrała 25. edycję Galerii Plakatu AMS pod hasłem „Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi”. Internauci wybrali też ulubiony projekt spośród 24 edycji konkursu. Tytuł ten zdobył plakat Anny Frydrych „Zwierzę też człowiek” z 20. edycji konkursu.

Zadaniem uczestników tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS było:

  • zastanowienie się nad wyzwaniami, możliwościami i granicami, jakie niesie ze sobą rewolucja cyfrowa,
  • zaprojektowanie plakatu ilustrującego ten fenomen.

– Pracę zwycięską, której autorką jest Jadwiga Mołoń, wyróżnia prostota pomysłu oraz dodatkowo radosna żywiołowa kolorystyka i bezpretensjonalny rysunek. Kolorowy klawisz komputerowej klawiatury oznaczony „art” daje gwarancję, że dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi – mówi Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS.

– Hasło konkursu przywoływało na myśl radość tworzenia, dostępną dla wszystkich dzięki najnowszym technologiom. Jednak wśród wyróżnionych prac znalazły się dwie ukazujące niejednoznaczny, niezbyt optymistyczny obraz. Nie zaskoczyła nas znaczna liczba projektów wskazujących na zagrożenia, jakie stanowi cywilizacja cyfrowa dla użytkowników nowoczesnych technologii. Ani też ostrzegających, że sztuczna inteligencja zastąpi – powszechnie, choć z nie najlepszym rezultatem – kreatywność człowieka – dodaje.

Jury wyróżniło w konkursie 5 prac – dwie autorstwa Agnieszki Cieślikowskiej oraz prace Michaliny Knopińskiej, Jerzego Skakuna i Stanisława Świtały.

  • 6
Wyróznienia w konkursie Galeria Plakatu AMS
Wyróznienia w konkursie Galeria Plakatu AMS
Wyróznienia w konkursie Galeria Plakatu AMS
Wyróznienia w konkursie Galeria Plakatu AMS
Wyróznienia w konkursie Galeria Plakatu AMS
Nagroda główna w konkursie Galeria Plakatu AMS

Nagroda główna w konkursie Galeria Plakatu AMS

 

Partnerem głównym 25. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Samsung

Marka przyznała nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób odpowiedziała na pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Praca miała za zadanie odzwierciedlać rolę, jaką technologia odgrywa w codziennym życiu twórców – zarówno profesjonalnych, jak i amatorów. Nagrodę specjalną zdobył Michał Ziółkowski.

W tej edycji, oprócz klasycznej formy plakatu, organizatorzy wprowadzili odrębną kategorię – motion, czyli 10-sekundową animację. Nagrodę główną w tej kategorii przyznano Krunie Jevtić, a nagrodę specjalną – Grzegorzowi Sikorze.

Zwycięskie prace będą prezentowane w całej Polsce na przystankach AMS oraz na cyfrowych ekranach w galeriach handlowych w 35 aglomeracjach przez cały 2025 r.

Z okazji jubileuszu 20-lecia Galerii Plakatu AMS zorganizowano głosowanie na plakat „najlepszy z najlepszych”. Internauci mogli wybrać swój ulubiony projekt spośród 24 edycji konkursu, które odbyły się na przestrzeni dwóch dekad. Tytuł ten zdobył plakat Anny Frydrych „Zwierzę też człowiek” z 20. edycji konkursu. Jej praca z 2019 r. odbiła się szerokim echem zarówno w środowisku grafików, zdobywając liczne prestiżowe nagrody, jak i wśród odbiorców, co potwierdził jej ponowny wybór jako najlepszego plakatu w historii konkursu.

Laureat 20. Galerii Plakatu AMS

Anna Frydrych, nagroda główna 20. Galerii Plakatu AMS

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu Galeria Plakatu AMS sprawuje audytor konkursu EY Polska.

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

13 grudnia 2024

12 grudnia 2024

  • 0
  • 1
  • 0
12.12.2024

Największe kryzysy wizerunkowe 2024 r. Na czele: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych i Red is Bad; OLV i alkotubki oraz Janusz Palikot

Największy kryzys wizerunkowy 2024 roku w polskiej przestrzeni publicznej to zatrzymanie byłego prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych oraz twórcy marki Red is Bad. W kategorii firm i organizacji niechlubne pierwsze miejsce zajął OLV w związku z kontrowersjami wokół obecności saszetek z alkoholem na sklepowych półkach. Wśród marek osobistych z największymi problemami mierzył się zatrzymany przez CBA Janusz Palikot. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2024/25, przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications.