SalesManago nawiązuje partnerstwo technologiczne z Google
  • 0
  • 1
29.04.2021

SalesManago nawiązuje partnerstwo technologiczne z Google

Firma SalesManago rozpoczęła partnerską współpracę z Google. Pierwszą wspólną inicjatywą jest udostępnienie Cinderella AI – narzędzia do wyszukiwania i rekomendowania produktów dla e-commerce. Zostało ono stworzone na bazie rozwiązania SalesManago oraz Google AI Visual Search Engine.

Cinderella AI to narzędzie, które umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu. Wykorzystuje technologię Visual Products Search. Potencjał biznesowy tej funkcjonalności potwierdza Gartner. Firmy, które do 2021 r. zdecydują się na zmianę wyglądu swoich stron oraz dostosują je do obsługi visual & voice search, zwiększą przychody ze sprzedaży online o 30%. Jak podaje z kolei SocialMediaToday, aż 62% milenialsów chce korzystać z wyszukiwania wizualnego podczas zakupów.

Google AI Visual Search Engine to silnik wyszukiwania wizualnego, oparty na sztucznej inteligencji. Pozwala automatycznie wyświetlić produkty podobne lub pasujące do wcześniej wybranych czy wyszukanych, skracając czas potrzebny do dokonania zakupów. Dzięki Cinderella AI sklepy internetowe mogą zwiększać poziom konwersji oraz wartość koszyka, rekomendując produkty pasujące do pozostałych, a także prowadzić bardziej spersonalizowaną komunikację i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Do wygenerowania rekomendacji można wykorzystać zarówno produkty dostępne w sklepie, jak i zdjęcia wskazane przez użytkowników.

Działając na rynku martech, obserwujemy szybkie pojawianie się nowych potrzeb wśród naszych klientów. Oczekują oni również ich natychmiastowego zaspokojenia, dlatego musimy błyskawicznie odpowiadać na takie zmiany i stale poszerzać ofertę dostępnych rozwiązań. Dzięki partnerstwu z Google i wykorzystaniu narzędzi z rodziny Google Visual AI byliśmy w stanie w ekspresowym tempie stworzyć wysokiej jakości produkt, który już teraz cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony sklepów internetowych na całym świecie – mówi Konrad Pawlus, wiceprezes i założyciel SalesManago.

Jak zapowiadają założyciele firmy SalesManago, w planach jest stworzenie kolejnych rozwiązań opartych na big data i AI na bazie Google Cloud Platform. Obecnie firma pracuje np. nad zaawansowaną, wielowymiarową segmentacją z wykorzystaniem BigQuery – bezserwerowej hurtowni danych Google. Umożliwia ona skalowalną analizę danych w petabajtach.

Kolejnym projektem jest Deep Behavioural Profiling – funkcja umożliwiająca monitorowanie wszystkich interakcji klienta z produktem, pomiar zainteresowania i personalizację. Do jej rozwoju firma wykorzystuje takie rozwiązania Google, jak:

  • AppEngine – platformę deweloperską oraz hostującą aplikacje webowe w chmurze,
  • Firestore – skalowalną bazę danych w chmurze NoSQL do przechowywania i synchronizowania danych na potrzeby programowania po stronie klienta i serwera.

Martech to dziedzina, w której o sukcesie decydują milisekundy i tylko najlepsze rozwiązania mogą zapewnić w tym przewagę konkurencyjną. Polskie firmy w tym sektorze są europejskimi liderami, co dobrze wróży rozwojowi e-commerce polskich producentów. Dla Google Cloud tacy partnerzy to wielka wartość. To ich ambicje wyznaczają nowe cele dla naszych technologii – mówi Magdalena Dziewguć, dyrektor biznesowa Google Cloud w Polsce.

  • 1
SalesManago nawiązuje partnerstwo technologiczne z Google

SalesManago nawiązuje partnerstwo technologiczne z Google

29 kwietnia 2021