- 0
- 3
17 listopada odbędzie się debata „Biznes w kulturze – kultura w biznesie”
Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu po raz drugi organizuje debatę „Biznes w kulturze – kultura w biznesie”. Wydarzenie odbędzie się 17 listopada.
Instytucje kultury, takie jak Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego (NFM), funkcjonują w przestrzeni społecznej. Ich misją jest tworzenie społeczności oraz zwrócenie uwagi na wartości, jakie niesie sztuka, w tym przypadku muzyka.
W czasach pandemii, wojny i kryzysu gospodarczego te miejsca to jedne z niewielu, które tworzą wspólnotę. Z kolei większość ludzi biznesu, po odniesieniu sukcesów zawodowych i finansowych, poszukuje przestrzeni, w której będzie mogła mieć realny wpływ na rozwój społeczeństwa.
Dla każdego przedsiębiorcy to „coś więcej” może mieć różne znaczenie
Światy biznesu i kultury są odrębne, niepołączone żadnymi mostami. Wspólnym celem ludzi kultury i przedsiębiorców jest ich stworzenie. Warto skupić się na rozwiązaniach długofalowych. Istnieje bowiem potrzeba znalezienia systemowych rozwiązań wspierania instytucji kultury i młodych artystów.
Podczas drugiej edycji debaty poruszony zostanie temat tego, jak ważne jest zbudowanie partnerskich i trwałych relacji między światem kultury i biznesu, opartych na wzajemnej komunikacji. W kolejnych latach wychodzenia z kryzysu gospodarczego należy dołożyć starań, aby pogłębić współpracę przy wsparciu administracji.
Potrzebne jest stworzenie przestrzeni do dyskusji o tym, co przedsiębiorcy mogą zrobić dla kultury w mieście
Warto również zachęcać do inwestowania w sztukę nie tylko duże koncerny, ale też małych i średnich przedsiębiorców.
Od dłuższego już czasu da się zaobserwować zmianę w podejściu firm względem korzyści, które mogą uzyskać przy wsparciu instytucji kultury. Nie dotyczą one tylko promocji. Przede wszystkim skupiają się na budowaniu interesującej oferty, która:
- wpływa korzystnie na wizerunek pracodawcy z perspektywy obecnych i potencjalnych pracowników, a także ich rodzin,
- przyciąga uwagę do oddziału w danym kraju i mieście,
- daje wiele możliwości spędzenia czasu wolnego w ciekawy sposób.
NFM jako instytucja otwarta na dialog:
- podejmuje takie działania,
- interesuje się potrzebami swoich partnerów,
- wykorzystuje swoje zasoby i tworzy przestrzeń dopasowaną do preferencji każdego z nich.
– Jestem przekonany, że budowanie nowoczesnego i otwartego społeczeństwa, sprzyjającego innowacyjnym biznesom, nie może obejść się bez stworzenia między przedsiębiorcami a instytucjami kultury nici porozumienia opartej na najlepszych praktykach współpracy. Niezwykle cieszy nas, że w ostatnich latach daje się zaobserwować rosnące zaangażowanie biznesu w mecenat – mówi Andrzej Kosendiak, dyrektor NFM.
Biorąc pod uwagę to, jak ważne jest zbudowanie wspólnoty dbającej o kulturę i dobro wspólne, do udziału w tegorocznej debacie zaproszono:
- Wojciecha Dąbrowskiego – prezesa zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna SA
- Rafała Dutkiewicza – prezesa zarządu Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej
- Andrzeja Kosendiaka – dyrektora Narodowego Forum Muzyki
- Dorotę Mroczkowską – właścicielkę DOTI Manufaktura
- Wojciecha Normanda – wiceprezesa zarządu Deichmann-Obuwie
- Marzenę Perkę-Skorzycką – dyrektor operacyjną i oddziału Banku BNY Mellon (European Bank)
- Radosława Woźniaka – prezesa zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA
Konferencję poprowadzi Małgorzata Gontarz, dyrektorka biura McKinsey & Company we Wrocławiu.
Debatę zwieńczy koncert inaugurujący 20. Jazztopad Festival – W hołdzie dla Wayne’a Shortera – muzyka symfoniczna
Obok NFM Filharmonii Wrocławskiej prowadzonej przez Clarka Rundella zagrają: Danilo Pérez, John Patitucci, esperanza spalding, Terri Lyne Carrington oraz Ravi Coltrane.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/10575.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.
- 3