16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VoD największych nadawców. Analiza Wavemakera
  • 0
  • 3
28.10.2020

16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VoD największych nadawców. Analiza Wavemakera

Blisko 10 minut reklam na godzinę programu przypada w serwisach VoD największych nadawców – pokazuje analiza Wavemakera. W serwisach komercyjnych stacji (Player i Ipla) obłożenie jest już porównywalne do telewizyjnego. Choć VoD w tym roku reklamowo nie urośnie, to i tak wzmocni się jego pozycja na całym szeroko pojętym rynku reklamy wideo.

16 proc. stanowił średni czas emisji reklam w ramach programów w serwisach VoD największych nadawców. Takie wyniki przyniosła cykliczna analiza zrealizowana na przełomie września i października. To nieznacznie więcej niż w marcu tego roku, kiedy to średnie obłożenie Playera, Ipli i VoD TVP sięgało 15 proc.

Wynik z jesieni 2020 r. oznacza, że serwisy VoD głównych nadawców pokazywały średnio 9,6 minuty reklam na godzinę programu. Średnią tę podnoszą wyniki serwisów należących do nadawców komercyjnych, gdzie w zasadzie clutter zrównał się z telewizyjnym. Przypomnijmy, że w telewizji reklamodawcy mogą zajmować maksymalnie 12 minut na godzinę i stacje komercyjne od lat ten limit skrzętnie wykorzystują.

Obłożenie serwisów VoD rośnie wraz z popularnością tego medium, ale i poszukiwaniem przez reklamodawców zasięgu w młodszych grupach wiekowych. Strategie polskich nadawców wyraźnie nie zakładają na razie utrzymania większego luzu reklamowego na łamach ich stron z wideo. Na świecie eksperymentuje się już z różnymi modelami obecności reklam w serwisach AVoD. Na przykład uruchomiony w ubiegłym roku przez NBC Universal serwis Peacock swoim wyróżnikiem czyni maksymalnie 5-minutowy limit czasu reklamowego przypadający na godzinę programu.

W Polsce, mimo wysokiego clutteru, serwisy VoD głównych nadawców utrzymują świetny poziom viewability reklam. Dane Gemius AdReal pokazują, że w najwyższym stopniu wskaźnik ten realizuje VoD TVP (gdzie skądinąd clutter reklamowy jest istotnie niższy niż w serwisach komercyjnych nadawców).

Serwisy lokalnych nadawców wyróżniają się też dużym udziałem wysokiej jakości impresji na tle konkurencji z segmentu reklamy wideo. GroupM, która w tym roku wdraża nowe podejście do planowania wideo na bazie wskaźnika qCPM, odnotowuje, że średni udział wyświetleń spełniających wypracowane przez spółkę kryteria jakościowe sięga od 53 do 74 proc. w serwisach lokalnych wydawców. Dla porównania, na Facebooku to od 8 do 20 proc.

Choć rola e-wideo w kampaniach systematycznie rośnie, w 2020 r. nawet ten segment odnotuje lekką tendencję spadkową, prognozuje GroupM.

Mniejszy udział kampanii wizerunkowych, w którym istotną rolę odgrywał zawsze kanał wideo, sprawi, że także w tym segmencie odnotujemy 7 do 9 proc. spadku. Rynek ten będzie więc wart niespełna 800 mln zł. Udział segmentu wideo w całym rynku reklamy multiscreen i tak wzrośnie. Przewidywany spadek inwestycji reklamowych w telewizji sięgnie bowiem w skali roku 13 proc. – mówi Agnieszka Lizon, digital trading director GroupM.

  • 3
16 proc. obłożenia reklamami

16 proc. obłożenia reklamami w serwisach VoD

27 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.10.2020

CBRE: we wrześniu do centrów handlowych wróciło około 80% klientów

Liczba klientów centrów handlowych we wrześniu sięgnęła około 80% zeszłorocznej odwiedzalności. Oznacza to, że co piąty klient nie wrócił na stacjonarne zakupy, co jest bezpośrednią konsekwencją wciąż trwającej epidemii koronawirusa. Spadek liczby klientów przekłada się na mniejsze obroty centrów handlowych, które jeszcze w 2019 r. podskoczyły o 3,5%. Co więcej, w ubiegłym roku istotną dynamikę wzrostu sprzedaży odnotowały restauracje i kawiarnie – wynika z raportu CBRE „Analiza wyników centrów handlowych”. Aktualne dane wskazują, że ten rok centra handlowe zamkną ze spadkiem obrotów, a ucierpieć mogą m.in. właśnie lokale gastronomiczne.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.10.2020

Pandemia kształtuje odpowiedzialne postawy wśród konsumentów – pokazuje badanie Accenture

Jak pandemia wpłynęła na postawy konsumenckie oraz proces zakupowy? Sprawdziło to Accenture wspólnie z FashionBiznes.pl i Fundacją Kupuj Odpowiedzialnie. Efektem jest drugi wspólnie stworzony raport dotyczący branży retail. Eksperci przeanalizowali także, czy Polacy są gotowi na nowe modele zakupowe odpowiadające na ich rosnące wymagania i potrzeby. Najważniejsze wnioski przedstawiono w raporcie „Świadomy konsument”.