„100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” – spot otwierający jubileusz banku
  • 1
  • 0
7.02.2019

„100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” – spot otwierający jubileusz banku

PKO Bank Polski powstał w 1919 r. jako Pocztowa Kasa Oszczędności. Jakie było tło tej decyzji i czym ona zaowocowała? Można to zobaczyć w spocie przygotowanym z okazji 100-lecia instytucji.

O powstaniu banku zadecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. Sygnatariuszami byli: Józef Piłsudski, naczelnik państwa, Ignacy Paderewski, premier Rzeczypospolitej Polskiej i Hubert Ignacy Linde, minister poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego łatwy dostęp do usług finansowych.

W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To (i dużo więcej) pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego.

Film miesza kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, podkreślając skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności. W tle widać tętniącą życiem ulicę – automobile, dorożki, mieszkańców będących przedstawicielami różnych warstw społecznych.

Przez historię przeprowadza widza współczesny narrator – w tej roli aktor Adam Cywka. Otwiera kolejne przestrzenie, sygnalizując ważne etapy w rozwoju banku.

Na planie filmowym pojawiły się maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in. ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów. Nad przedsięwzięciem czuwało 45 rekonstruktorów historycznych.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w telewizji, kinach oraz Internecie. 90-sekundowe wideo pojawi się w kinach oraz Internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 r.

Spot wyreżyserował Jakub Michalczuk, jako first ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk, muzyką – Rafał Żak.

Spot wyprodukował dom produkcyjny Watchout Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

7 lutego 2019

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
7.02.2019

Jak media mówią o PR? Raport inicjatywy „PR. Bez komentarza”

PR jest pojęciem od lat zadomowionym w polskiej debacie publicznej. Jak pokazują badania koalicji środowiska public relations, najczęściej termin ten używany jest niezgodnie z definicją, która zakłada kształtowanie trwałych relacji pomiędzy organizacją a jej interesariuszami. W raporcie będącym częścią kampanii „PR. Bez komentarza” podsumowano przekazy medialne dotyczące PR z okresu od 1 maja do 31 października 2018 r.