10 podprogowych trików, na które można się nabrać podczas zakupów
  • 0
  • 1
14.12.2014

10 podprogowych trików, na które można się nabrać podczas zakupów

Wprowadzenie klienta w nostalgiczny nastrój lub poczucie dekoncentracji, a nawet… nieuprzejmość. To niektóre z dziesięciu trików, które stosują sprzedawcy, aby wpłynąć na decyzje zakupowe klientów w sklepie. Zestawiła je Susie Poppick z Money.com.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

46681 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Roman

5 lat temu

to prawda, tylko że...

To wszystko prawda, tyle, że opisane działania opierają się na wykorzystaniu sygnałów nadprogowych a nie podprogowych. Stymulacja podprogowa w reklamie istnieje tylko w legendach, takich jak mit o klatce wklejonej do filmu i wywołującej apetyt na coś czy chęć zakupu. To oszustwo sprzed kilkudziesięciu lat (kogo interesują szczegóły niech sobie wygoogla nazwisko James McDonald Vicary) tak zakorzeniło się w świadomości społecznej, że nie tylko powstało kilka filmów kryminalnych opartych na tym triku, ale nawet w ustawodawstwach niektórych pańtw takie praktyki zostały zabronione.
Oczywiście stymulacja podprogowa - czyli bodźcami, których nie jesteśmy w stanie świadomie odebrać - jest zjawiskiem możliwym do osiągnięcia, lecz jej skutki są minimalne, zupełnie nieznaczące w porównaniu z innymi czynnikami.
Co innego stymulackja nadprogowa. Tutaj mamy bodźce, które jesteśmy w stanie dostrzec (zapachy, specjalnie eksponowane produkty etc.) ale nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak na nas wpływają.

Rozwiń komentarze

12 grudnia 2014