Zmowa cenowa czy zarządzanie cenami? - Marketing przy Kawie
Zmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenamiZmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenamiZmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenamiZmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenami
Zarządzanie cenami to nie zmowa cenowa (fot. Pixabay)

Zmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenami

Zmowa cenowa? Niekoniecznie – może po prostu efektywne zarządzanie cenami
M.Kraus, Ł.Juśkiewicz

M.Kraus, Ł.Juśkiewicz

-

, FernPartners

M.Kraus, Ł.Juśkiewicz

M.Kraus, Ł.Juśkiewicz

FernPartners

Brak wojny cen na danym rynku nie musi oznaczać od razu nielegalnych praktyk – istnienia zmowy cenowej. Taka sytuacja może być po prostu przejawem zdroworozsądkowego podejścia firm do zarządzania cenami. Jak dbać o swój zysk, posługując się dozwolonymi narzędziami efektywnego kształtowania polityki cenowej?

Co jakiś czas można usłyszeć doniesienie, że nastąpiła zmowa cenowa. Wysokie kary na jej uczestników nakłada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tymczasem coraz częściej zdarza się, że jako miejsce nielegalnych układów postrzegany jest rynek, na którym po prostu efektywnie zarządza się cenami.

W niektórych sytuacjach można mówić nawet o pewnego rodzaju paranoi.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja