Czy śmieci, które produkujesz w ciągu roku, powinny mieścić się w małym słoiku?
Życie według idei Zero Waste sprowadza się do 5 jasnych reguł, czyli – odmawiaj (refuse), ograniczaj (reduce), wykorzystaj ponownie (reuse), recyklinguj (recycle) oraz kompostuj (rot). Autorka książki „Zero Waste” Kathryn Kellogg opanowała te zasady do perfekcji, a w rezultacie ilość odpadów wyprodukowanych przez nią w okresie dwóch lat zmieściła się do małego słoika o pojemności 236 ml. Jednak Kellogg sama przyznaje, że nie chodzi o to, żebyśmy wszyscy mieli obsesyjnie próbować wcisnąć swoje odpadki do małego słoiczka, a raczej, żeby metodą drobnych wyrzeczeń ograniczyć swój wpływ na środowisko.
Drobne zmiany – Kosmiczne Wyzwanie
Kampania marki Dafi o nazwie „Kosmiczne Wyzwanie” ma na celu uświadomienie, że drogą do sukcesu w walce o lepszą przyszłość planety jest metoda małych kroków. Każdy z nas może przyczynić się do ograniczenia ilości odpadów trafiających do naturalnego środowiska. Bezpośrednio zatruwają one wodę i ląd, czyli elementy niezbędne do naszego prawidłowego funkcjonowania.
Bez czystej wody nie ma życia – naukowcy od lat poszukują tak zwanej Planety B, jednak do dziś nie udało się znaleźć takiej, która spełniałaby konieczne warunki. Zwykle po dokładniejszych badaniach okazuje się, że rzekomi następcy Ziemi to kule magmy, gazowe giganty pełne trujących wyziewów lub mroźne, skaliste pustynie.
Jeśli nie chcemy pozwolić, by nasze dzieci musiały szukać schronienia w jednym z tych nieprzyjaznych środowisk, konieczna jest zmiana. Zmiana na poziomie mentalnym, mającym przełożenie na realne działanie.
Pierwszym prostym krokiem, który możemy podjąć bez zbędnego wysiłku, jest ograniczenie korzystania z produktów jednorazowego użytku. Z pewnością obok reklamówek, jednorazowe butelki kojarzone są z główną przyczyną zaśmiecenia planety. Tu z pomocą przybywają dzbanki i butelki z filtrami wielorazowego użytku, znajdujące się w ofercie marki Dafi. Przeciętna 3-osobowa rodzina zużywa około 1000 jednorazowych butelek rocznie. Ograniczenie tej liczby jest małym krokiem dla nas, lecz dla zdrowia planety – ogromnym skokiem.
Zrównoważony rozwój drogą do sukcesu
Zrównoważony rozwój i zaangażowanie w projekty na rzecz środowiska to główne cechy kojarzone z marką Dafi. Firma działa na polskim rynku już od ponad 30 lat, na każdym kroku podejmując działania w taki sposób, aby nie szkodzić przyszłym pokoleniom.
Postęp, który za tym idzie – zarówno technologiczny, wydajnościowy, jak i rozwój pracowników – to wszystko wpływa na silną pozycję marki Dafi. W siedzibie firmy wykorzystywane są ekologiczne materiały biurowe, takie jak papier ksero i koperty z recyklingu, a w punktach sprzedaży wydawane są papierowe torby.
W laboratorium Dafi przeprowadzane są lekcje dla dzieci, a w 2019 roku Dafi zostało głównym sponsorem konkursu „Zaloguj czyste powietrze”, będącego częścią I Kongresu Ekologii Powietrza w Kielcach – w mieście, w którym bije serce marki.
W firmowych ogrodach Dafi mieszka już ponad milion pszczół. W 2019 roku założona została pierwsza pasieka, motywowana przyczynieniem się do ochrony tego gatunku. Nad ulami czuwa Mistrz Pszczelarstwa z Ligi Ochrony Przyrody. Dafi to firma odpowiedzialna i zaangażowana, której celem jest inspirowanie innych do zmian, począwszy od małych i średnich przedsiębiorstw, kończąc na pojedynczych konsumentach.
Materiał partnera