Zadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłuZadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłuZadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłuZadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłu
„Zwycięskie strategie” (fot. okładka książki)

Zadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłu

Zadawaj odpowiednie pytania: okazuj ciekawość i otwartość umysłu
Steven Krupp, Paul J. H. Schoemaker

Steven Krupp, Paul J. H. Schoemaker

-

Steven Krupp, Paul J. H. Schoemaker

Steven Krupp, Paul J. H. Schoemaker

Menedżerowie od dawna kwestionują sensowność tworzenia planów na przyszłość na podstawie danych z przeszłości. Eksperci porównują to do spoglądania w lusterko wsteczne samochodu podczas jazdy z zawrotną prędkością w ciemności. Fragment książki „Zwycięskie strategie”.

Problem interpretacji wynika z natury danych. „Dane są ciężkie. W organizacji spływają w dół, zamiast unosić się w górę – mówi profesor Clayton Christensen z Harvard Business School. – Informacje o problemach opadają zatem na dno, znikając z pola widzenia i zasięgu słuchu menedżerów wysokiego szczebla”1.

Jedno z wyzwań związanych z interpretowaniem danych należy przypisać liderom jednostek organizacyjnych firmy, którzy mimo chęci propagowania jednolitego sposobu myślenia w całej firmie wciąż operują w ramach silosów funkcjonalnych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się