Czy systematyczne nagradzanie zakupu jest juz programem lojalnościowym? Czy z kolei programem lojalnościowym nazwiemy coś pozbawione wymiernych nagród? Musi być jednak jakaś forma fizycznej zachęty, która stanie się znamieniem, symbolem, ledwo namacalnym uzupełnieniem o wiele głębszego, emocjonalnego związku klienta z marką.W jednej z prelekcji na temat lojalności zastosowano kiedyś taką analogię: mamy dwie sąsiadki, dajmy na to panią Miecię i panią Hannę. Pani Miecia do nas zagadnie, podleje kwiaty, zwróci uwagę na dom w czasie naszej nieobecności. Pani Hanna przeciwnie, nawet się nie odezwie na nasze nieśmiałe „dzień dobry”. Nagle w obu sąsiedzkich domach wybucha pożar.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.