Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]
Projektowanie strategii marki – od czego zacząć? (fot. wizualizacja książki)

Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]

Wymagane cechy stratega [fragment książki „Projektowanie strategii marki”]
Maciej Tesławski

Maciej Tesławski

-

pierwszy filozof marketingu

Maciej Tesławski

Maciej Tesławski

pierwszy filozof marketingu

Strateg marketingowy. Pracował dla największych agencji w kraju. Aktualnie niezależny konsultant. Wykłada strategię i marketing relacji. Autor wielu publikacji z zakresu komunikacji marki, autor książek takich jak „Praktyka brandingu”, „Strategia marketingowa”, „Konsument wierny jak pies”.

Jeśli zgodzimy się, że w najbardziej ogólnym ujęciu strategia to planowane działanie, w przeciwieństwie do działań chaotycznych, to zrozumiałe jest, że ktoś, kto planuje działania, musi posiadać pewne cechy charakterystyczne.

Już wcześniej pisałem, że celem działań marketingowych jest wzrost wartości marki w długim okresie. To nie jest szybka sprzedaż, która obowiązywała w światowym marketingu do końca lat 70. XX wieku. Strateg musi zatem umieć planować w długim okresie i być na tyle elastyczny, aby modyfikować strategię w zależności od zmian w otoczeniu rynkowym.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się