Wykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automationWykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automationWykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automationWykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automation
Co uwzględnić przy wyborze systemu marketing automation? (fot. YouLead.com)

Wykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automation

Wykorzystaj szansę dla e-commerce dzięki marketing automation
Krzysztof Piądłowski

Krzysztof Piądłowski

-

Marketing Manager, YouLead Sales & Marketing Automation

Krzysztof Piądłowski

Krzysztof Piądłowski

Marketing Manager
YouLead Sales & Marketing Automation

Od 2007 roku prowadzi projekty marketingowe z wykorzystaniem internetu i PR. Obecnie pracuje w YouLead Sales & Marketing Automation, wcześniej odpowiedzialny za marketing w portalu Opoka.org.pl, Polskiej Agencji Prasowej i Fotelik.info. Na marketing w internecie patrzy całościowo: od pozyskania wysokiej jakości ruchu, przez lead nurturing, po konwersję. Fascynat analityki i upraszczania pracy za pomocą automatyzacji procesów. Autor książki pt. „Portale internetowe”.

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
Masz sklep on-line? To jest właśnie ten moment! Wykorzystaj go! Niezależnie od tego, czy Twoja sprzedaż spadła, czy masz klęskę urodzaju. Przedłużająca się do kilku tygodni kwarantanna narodowa wpłynie na zmianę nawyków zakupowych Polaków i wielu z nich już pozostanie przy zakupach on-line.

Z Raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w czasie kryzysu 2020” wynika, że klienci w czasie pandemii koronawirusa wybrali zakupy w internecie. Cały świat przeszedł praktycznie z dnia na dzień na przymusową digitalizację większości obszarów życia.

Jak można przeczytać w wywiadzie, którego serwisowi Nienieodpowiedzialni udzielił z prof. Krzysztof Obłój, już dziś systemy społeczne i gospodarcze dostosowują się do nowej sytuacji. W tej chwili trwa okres adaptacji. Ci, którzy zrobią to szybciej, będą bardziej efektywni i zmniejszą koszty. To oni będę zwycięzcami w tym wyścigu.

Dwa scenariusze dla e-commerce

Branże prowadzące marketing on-line przeżywają teraz jeden z dwóch scenariuszy: pierwszy – zmniejszona sprzedaż, drugi – ponadnormatywny ruch, a nawet trudności w obsłużeniu nadmiaru klientów.

W pierwszym przypadku to jest moment na budowanie wartościowej listy kontaktów do klientów. W tym momencie klienci przyczaili się i czekają na rozwój sytuacji lub najzwyczajniej w świecie nie wychodzą z domu, nie kupują, choć są zainteresowani produktem. Gdy sytuacja się uspokoi, wrócą do zakupów.

Budując listę, zadbasz o to, by klienci wrócili właśnie do Ciebie

W przypadku ponadnormatywnego ruchu, aby zadbać o komfort klientów i zespołu obsługującego, warto zautomatyzować część pracy, żeby odciążyć zespół pracujący obecnie ponad siły. Jeśli brakuje Ci towaru, możesz wprowadzić powiadomienia do zainteresowanych klientów, gdy towar się pojawi. Zwiększone zainteresowanie warto też wykorzystać do zbudowania bazy kontaktów, która powiększona teraz, może dać grupę lojalnych klientów na lata.

Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś automatyzacji marketingu w swoim sklepie, dowiedz się, jak skorzystać z tego narzędzia dla zachowania stabilności przychodów. Firma YouLead, która wdrożyła ponad 100 procesów marketing automation, przygotowała poradnik na ten temat. Pobierz Poradnik: Jak zapewnić stabilność sprzedaży w eCommerce, dzięki marketing automation.

Dwa rodzaje systemów marketing automation – sprawdź, który lepiej spełnia Twoje potrzeby

Na rynku dostępne są dwa rodzaje systemów marketing automation: pierwsze służą tylko do wysyłki wiadomości e-mail, tzw. e-mail marketing automation. Można w nich budować pewne procesy automatyczne, zaprogramowane do reagowania na akcje dokonane przez użytkownika w obszarze kampanii e-mail marketingowych.

Drugie to zaawansowane systemy, realnie wpływające na zwiększenie biznesu, profilujące użytkowników stron na podstawie ich zachowań i dostosowujące kanały oraz treść komunikacji indywidualnie do każdego odbiorcy.

Zaawansowane systemy marketing automation również wykorzystują e-mail, ale na nim nie poprzestają. Sięgają po takie kanały jak dynamiczne elementy stron WWW, WebPush czy SMS. Co można zyskać dzięki takiemu podejściu? Można dynamicznie dostosowywać zawartość strony dzięki wiedzy o zachowaniu danego użytkownika.

Jeśli oglądał on buty turystyczne w określonym rozmiarze, system może podpowiedzieć mu więcej podobnych produktów, o których wiadomo, że są w magazynie. Klient w ten sposób otrzymuje ofertę, której potrzebuje, a jednocześnie nie ma frustracji, która psułaby mu humor, gdyby właśnie znalazł coś, co mu się podoba, ale niestety nie ma rozmiaru.

  • 1

Ramka rekomendacji

Dzięki zebranym informacjom system marketing automation szybciej zbuduje dla Ciebie bazę newslettera, a nawet coś lepszego – bazę do indywidualnej komunikacji marketingowej. Jak system buduje bazę? Profiluje klienta, wie, jakie produkty oglądał.

W odpowiednim momencie wyświetla mu personalizowany pop-up z prośbą o pozostawienie adresu e-mail. Komunikat zawiera informację, która odnosi się do tego, czego klient szukał. Ponieważ wszyscy lepiej reagujemy na to, co znamy, budowa listy marketingowej w taki sposób przynosi cztery razy lepszy efekt niż w przypadku standardowego formularza.

  • 1

Jak YouLead używa bazy e-mail do indywidualnej komunikacji marketingowej?

Gdy klient pozostawi e-mail lub zgodę na WebPush, system może automatycznie reagować na działania klienta na Twojej stronie. Jeśli odwiedził sklep, nie dokonując zakupu – przypomni mu w e-mailu o odwiedzonych produktach. Gdy dodał produkty do koszyka i wyszedł – zachęci do powrotu i dokończenia transakcji.

Czy wszyscy klienci pozostawiają swoje dane? Nie, ale YouLead ma sposób także i na nich, ponieważ każdy odwiedzający stronę otrzymuje specjalny znacznik, który pozwala identyfikować go przy ponownej wizycie i przez stronę WWW proponować produkty poprzednio oglądane lub pozostawione w koszyku poprzednim razem.

W jaki sposób zwiększa sprzedaż? Poza wysyłaniem wiadomości e-mail po porzuceniu sesji przez użytkownika system potrafi także rozpoznać moment, gdy klient chce opuścić stronę WWW i wówczas wyświetlić mu komunikat zachęcający do pozostania i dokończenia transakcji. Ratowanie porzuconych koszyków przeciętnie zwiększa obrót od 8% do 20%. To oznacza, że w sklepie, który ma obroty na poziomie 30 tys. zł, możesz zyskać od 2,4 do 6 tys. zł dodatkowego obrotu.

Statystyki pokazują, że marketing automation przynosi rzeczywisty wzrost sprzedaży: np. o 17,5% w ciągu pierwszych 3 miesięcy użytkowania w sklepie z wyposażeniem wnętrz, czy o 20% w sklepie ze zdrową żywnością. Zdarza się, że wartość miesięcznego abonamentu zwraca się w ciągu pierwszego dnia użytkowania.

  • 2

Działaj strategicznie

Klienci oglądają produkty w sieci, ale nie kupują? To oznacza, że rozważają oni zakup produktów z Twojej kategorii, ale odkładają ten zakup na pewniejsze czasy. Marketing automation pomoże Ci zadbać o to, żebyś miał z nimi kontakt, gdy zdecydują się już dokonać zakupu. Działaj strategicznie i już dzisiaj buduj listę odbiorców newslettera. Z YouLead baza powstanie cztery razy szybciej niż przy użyciu tradycyjnych formularzy. Buduj bazę klientów, którą wykorzystasz w przyszłości.

Masz zwiększony ruch i nie nadążasz z obsługą? Automatycznie odpowiadaj na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Jeśli brakuje Ci towaru, rejestruj zainteresowania klientów – pozwoli to automatycznie poinformować zainteresowanych, gdy towar się pojawi. Buduj listę kontaktów marketingowych ze zwiększonego ruchu na stronie – będziesz mógł nią dysponować po kryzysie i uczynić z odbiorców lojalnych klientów.

Skontaktuj się z YouLead i poznaj Ofertę Specjalną dla czytelników Marketingu przy Kawie:

Niezależnie od tego, jaki scenariusz przeżywa Twój biznes, skontaktuj się z Ekspertem YouLead i opowiedz o swojej sytuacji. Z naszej propozycji ofert specjalnych zaproponujemy coś specjalnie dla Ciebie. Zadzwoń na numer 795-783-737 i podaj hasło „Marketing przy Kawie”, aby otrzymać Ofertę specjalną.

Jakie są korzyści z użytkowania YouLead?

  • Większa sprzedaż.
  • Oszczędność czasu związanego z działaniami marketingowymi.
  • Powiększanie bazy marketingowej nawet cztery razy szybciej przy tym samym ruchu na WWW.
  • Skuteczny przekaz marketingowy, m.in. efektywne kampanie e-mail, z wysokimi parametrami otwarć (OR) i kliknięć (CTR) oraz zakupów (CTP).
  • Wdrożenie realizowane przez zespół YouLead.
  • Możliwość dopasowania systemu do potrzeb klienta oraz integracje z licznymi platformami eCommerce i CRM.

Pobierz Poradnik: Jak zapewnić stabilność sprzedaży w eCommerce, dzięki marketing automation.