Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalnościJak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalnościJak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalnościJak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności
Skuteczne pozycjonowanie stron powinno opierać się na specjalnie zaplanowanej strategii (fot. Peformance Media)

Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności

Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności
Paweł Bartoń

Paweł Bartoń

-

starszy specjalista SEO, Performance Media

Paweł Bartoń

Paweł Bartoń

starszy specjalista SEO
Performance Media

Specjalista SEO, który pozycjonowaniem zajmuje się od 2015 roku. Odpowiada za prowadzenie kampanii SEO dla serwisów internetowych, sklepów oraz biznesów działających lokalnie i ogólnopolsko. Planuje i wdraża strategie content marketingowe, buzz marketingowe wspierające promocję firm w Internecie.

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
SEO to efektywny sposób na budowanie widoczności w Google. Pozycjonowanie i optymalizacja pomaga przystosować Twoją witrynę do wytycznych wyszukiwarek. W ten sposób staje się przyjazna dla użytkowników, a tym samym może wyświetlać się wyżej w indeksie Google.

Chcesz, aby nowi klienci odnaleźli Twoją ofertę pośród innych? Wykorzystaj SEO do promowania swojej działalności biznesowej. Optymalnie dopasowana strategia cechuje się wysoką stopą zwrotu. Co trzeba zrobić, aby pozycjonowanie stron miało szansę przynieść jak najlepsze efekty?

Masz sklep? Działasz lokalnie czy ogólnopolsko? Określ swoje potrzeby

Prowadzisz firmę usługową o zasięgu lokalnym albo masz sklep stacjonarny? A może działasz w branży e-commerce i zarządzasz sklepem internetowym? Skuteczne pozycjonowanie stron powinno opierać się na specjalnie zaplanowanej strategii działań, która zostanie stworzona w oparciu o potrzeby konkretnej branży.

Inne działania będą wymagane w przypadku sklepów internetowych, a inne, gdy pozycjonowana będzie strona ofertowa z usługami świadczonymi na lokalnym rynku. Różnica polega przede wszystkim na tym, kim jest klient docelowy. Jeżeli prowadzisz biznes lokalny, to zależy Ci przede wszystkim na tym, aby pozyskać klientów z konkretnego miasta czy województwa. Nie musisz konkurować z firmami działającymi w innych regionach kraju.

  • 1
Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności

W przypadku sklepu internetowego działania muszą skupić się na rynku ogólnopolskim. W tym przypadku walczysz o klienta z całej Polski, a wszystkie sklepy, które kuszą potencjalnych klientów podobną ofertą, są Twoją bezpośrednią konkurencją.

W pierwszym przypadku istotna będzie dla Ciebie pozycja w Google na wyrażenia kluczowe powiązane z lokalizacją. W przypadku numer dwa, walka będzie toczyła się o wysokie pozycje na frazy ogólne, związane z kategoriami produktów.

Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie organiczne skupia się na wypracowaniu wysokich pozycji strony internetowej w wynikach bezpłatnych. Musisz wiedzieć, że Google nie mówi otwarcie w jaki sposób klasyfikuje strony, ale daje ogólne wytyczne i warunki, jakie muszą spełniać witryny.

Działanie specjalistów SEO polega na zrozumieniu tych wytycznych w odniesieniu do Twojej branży oraz serwisu internetowego, który posiadasz. W ten sposób planowana jest strategia i zalecenia optymalizacyjne, a także selekcjonowane są słowa kluczowe. Musisz wiedzieć, że użytkownicy, którzy zainteresowani są konkretnymi usługami lub produktami najczęściej korzystają z podobnych słów kluczowych.

Pozycjonowanie skupia się na budowie widoczności w Google w oparciu o te frazy, które wpisują użytkownicy zainteresowani produktami i usługami jak Twoje. W ten sposób potencjalni klienci sami znajdą ofertę Twojej firmy.

 

  • 1
Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności

Wykres przedstawia systematyczny wzrost widoczności pozycjonowanej strony na najważniejsze zapytania branżowe.


Ponadto pozycjonowanie to nie tylko działania na Twojej stronie, ale także promocja Twojej firmy na zewnątrz. Wykorzystywane są w tym celu publikacje w lokalnych i branżowych serwisach, które promują ofertę Twojej firmy. Budowany jest także w ten sposób pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa oraz jego rozpoznawalność.

Pozycjonowanie to pakiet usług. Czy wiesz, co możesz dostać?

Jak już wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, pozycjonowanie to nie jest jedno konkretne działanie, ale cały pakiet usług. To, jak bardzo będzie on rozbudowany, zależy od strategii, na jaką się zdecydujesz. Oczywiście, efekty pozycjonowania będą najlepsze w sytuacji, gdy postawisz na kompleksowy plan SEO obejmujący różnorodne działania prowadzone zarówno w obrębie strony, jak i poza nią. Optymalizacja on-site i off-site jest niezbędna do tego, aby wypracować jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • 1
Jak wykorzystać usługi SEO do promocji swojej działalności

Audyt SEO i rekomendacje

Audyt SEO to pierwszy krok do promocji swojej działalności dzięki pozycjonowaniu. Na szczytach list rankingowych znaleźć się mogą wyłącznie strony spełniające określone wymagania optymalizacyjne. Jeżeli Twój serwis jest naszpikowany błędami technicznymi, ładuje się tak wolno, że większość użytkowników opuszcza go przed zapoznaniem się z ofertą, a teksty ofertowe są nudne jak przysłowiowe flaki z olejem i nie wnoszą żadnej wartości merytorycznej, to zapomnij o sukcesie.

Optymalizacja serwisu

Szturmem możesz podbić wyniki wyszukiwania jeżeli sumiennie wdrożysz rekomendacje, które otrzymasz w wyniku przeprowadzonego audytu. Kompleksowa strategia SEO powinna nie tylko wskazywać punkty wymagające poprawy. Agencja SEO powinna również oferować działania optymalizacyjne, dzięki którym, Twój serwis będzie zoptymalizowany pod wymagania robotów wyszukiwarki.

Content marketing i link building

W działaniach SEO ważną rolę odgrywa marketing treści. Teksty zamieszczane w serwisach internetowych powinny cechować się unikalnością, aktualnością oraz istotną wartością merytoryczną.

Równocześnie trzeba ponadto zadbać o odpowiednio rozbudowany profil linków przychodzących do witryny. W ten sposób wzrośnie autorytet Twojej strony, a tym samym algorytmy wyszukiwarek zaczną wyświetlą ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Kompleksowe działania to ogromne wsparcie dla biznesu

W usługach nastawionych na efektywną promocję biznesu, takich jak pozycjonowanie cena nie powinna być najważniejszym czynnikiem decydującym o podjęciu inwestycji. Pamiętaj, że taka inwestycja nastawiona jest na wysoką stopę zwrotu. Pieniądze, które dziś zainwestujesz w promowanie swojego biznesu, zwrócą się, gdy tylko Twoja witryna internetowa przedostanie się na wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki Google.

Co więcej – wysokie i stabilne pozycje, to nie jedyny zysk, który na Ciebie czeka. Co jeszcze możesz osiągnąć rozpoczynając pozycjonowanie strony internetowej?

  • Budowa rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku – za sprawą content marketingu więcej osób dowie się o istnieniu Twojej firmy. Artykuły eksperckie publikowane w poczytnych serwisach zewnętrznych przyczynią się do wykreowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy.
  • Wartościowy ruch – podstawowe założenie jest takie, aby na Twoją stronę internetową kierowany był wartościowy ruch, czyli taki, który będzie miał odzwierciedlenie w rosnącej konwersji. Mówiąc wprost, na Twoją stronę mają trafiać osoby bezpośrednio zainteresowane Twoją ofertą. Możesz to osiągnąć, pozycjonując serwis na starannie wyselekcjonowane frazy kluczowe.
  • Budowa autorytetu witryny – większa rozpoznawalność, atrakcyjne treści, brak błędów technicznych, łatwość  nawigacji – wszystkie te elementy sprawią, że Twoja strona zdobędzie autorytet wśród użytkowników.
  • Wzrost sprzedaży – im wyższe pozycje na optymalnie dobrane frazy kluczowe, tym większa szansa na to, że do serwisu trafią użytkownicy zdecydowani na to, aby skorzystać z prezentowanej w nim oferty.

Jak widzisz, SEO to ogromna szansa dla Twojej firmy, która pozwala dotrzeć do nowych klientów, a także budować pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa. Wypłyń na szerokie wody nowoczesnego marketingu internetowego, zanim wyprzedzi Cię konkurencja!

Materiał partnera