Ile waży uśmiech? Jaka jest maksymalna gęstość kłamstwa? Pomiary w programach lojalnościowych często bywają dyskusyjne i kłopotliwe. Niełatwe bywa nawet ustalenie, co należałoby przyjąć za wskaźniki programu i jak je mierzyć. Lojalny klient niekoniecznie musi być zyskowny. Retencja nie zawsze oznacza lojalność.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Firma powinna inwestować tylko w tych klientów, którzy przyniosą jej zwrot z nakładów na ich pozyskanie, kierowaną do nich reklamę, edukację oraz utrzymanie.
Ważne jest zatem określenie, z którymi klientami faktycznie warto wiązać kolejne nakłady. Obok raportowania podstawowych i kluczowych wskaźników w programie lojalnościowym (KPI) do wyboru pozostaje jeszcze kilka metod wyznaczania wartości klienta:
analiza udziału w portfelu klienta (SOW)analiza RFM (Recency, Frequency, Monetary)PCV – licząca wartość przeszłą CLV (Customer Lifetime Value) – prognozująca wartość klienta w całej (a nie tylko przeszłej) relacji z firmąTa ostatnia często opisywana jest też skrótem LTV (Lifetime Value).
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.