Wprowadzenie do zarządzania cenamiWprowadzenie do zarządzania cenamiWprowadzenie do zarządzania cenamiWprowadzenie do zarządzania cenami

Wprowadzenie do zarządzania cenami

Wprowadzenie do zarządzania cenami
M. Kraus, M. Kroenke, T. Stec

M. Kraus, M. Kroenke, T. Stec

-

M. Kraus, M. Kroenke, T. Stec

M. Kraus, M. Kroenke, T. Stec

Zastanawiając się nad możliwymi kierunkami zwiększania zysków, warto przyjrzeć się podstawowemu równaniu na zysk firmy. Zysk to nic innego jak cena pomnożona przez wielkość sprzedaży minus koszty. Oznacza to trzy podstawowe alternatywy pozwalające na wzrost zysku: podniesienie ceny, zwiększenie sprzedaży lub obniżkę kosztów.

W wielu firmach przez całe lata koncentrowano się na zwiększaniu sprzedaży. Sprzyjał temu ogólny wzrost gospodarczy. Spadek koniunktury sprawił, że od jakiegoś czasu nacisk kładzie się głównie na obniżanie kosztów – trudniejsze czasy zmusiły do szukania możliwych oszczędności.

Obecnie jednak na wielu rynkach trudno jest zwiększać sprzedaż – rynki się nasyciły, nie rozwijają się w takim tempie jak kiedyś, dodatkowo pojawili się nowi konkurenci.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się